كارآموزي در نمايندگي مجاز سايپا

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته مکانیک (کارآموزی_و_گزارشات)

مقدمه                                    1

سيستم جرقه پلاتيني                            2

اتصالات مهم دستگاه اسكوپ                         5

كليدهاي كنترلي دستگاه اسكوپ                   6

تشريح الگوي ثانويه در سيستم جرقه پلاتيني                 8

ناحيه آتش ثانويه                            9

ناحيه مياني ثانويه                          11

ناحيه دوال  Dwellثانويه                        12

ناحيه احتراق اوليه                           14

ناحيه مياني اوليه                           15

ناحيه دوال اوليه                            16

كليدهاي عملياتي و انتخاب حالت موج               18

 




مقدمه

امروزه موتورهاي خودروها و سيستمهاي جانبي آن به صورت يك قواي محركه پيچيده دائماً در حال تغيير،تحول و بهينه شدن مي باشد . در اين راستاي اين تغييرات روشهاي تست و عيب يابي موتور خودروها در حال تغيير و تحول مي باشد و همين امر باعث بوجود ابزارهاي جديدي براي عيب يابي دقيق و متناسب با تكنولوژي روز موتورهاي احتراقي داخلي مي باشد . يكي از مهمترين اين ابزارها دستگاه اسيلوسكوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) مي باشد .

اسكوپ تعميرگاهي كه عموماُ ((اسكوپ )) ناميده مي شود در واقع يك ولتمتر عيني (Visual Voltmeter) مي باشد ولي برخلاف ولتمترها كه عقربه آنها به كندي حركت مي كند و مقدار ولتاژ را نشان مي دهد اسكوپ مقادير لحظه اي ولتاژ را روي لامپ تصوير به صورت منحني گرافيكي نشان مي دهد كه به اين منحني الگو مي گويند .

به عبارت ديگر اسكوپ وسيله اي است كه تغييرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان          مي دهد كه محور افقي X آن جهت نمايش حركت شفت دلكو بر حسب درجه يا درصد و يا نمايش زمان واقعي كه بر حسب ميلي ثانيه است ، مي باشد .

براي اين منظور به ترتيب به موارد زير خواهيم پرداخت :

1-           مرور مجدد بر سيستمهاي جرقه و احتراق

2-           عملكرد دستگاه اسكوپ

1-           سيستم جرقه خودرو

قبل از پرداختن به روشهاي استفاده از دستگاه اسكوپ ابتدا سيستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار مي دهيم .

سيستم جرقه پلاتيني

 وظيفه سيستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت و هوا در سيلندر (محفظه احتراق) در زمان مناسب و در كليه سرعتها و تحت شرايط مختلف بار (نيروي محركه ) مي باشد .

سيستمهاي جرقه داراي دو مدار جداگانه بنام مدار اوليه و مدار ثانويه مي باشند مدار اوليه (Primar) همان مدار ولتاژ پائين است . در اين مدار جريان عبوري در كليه اجزاء داراي ولتاژي تقريباً در حد ولتاژ باطري مي باشند .

اجزاء اين مدار عبارتند از :

1-           باطري : تامين كننده انرژي راه اندازي موتور (Start)

2-            سوئيچ : قطع و وصل كننده جريان به سيسستم جرقه

3-   مقاومت بالاست (Ballast Resistor): كنترل جريان كويل . اين مقاومت باعث كاهش ولتاژ كويل در سرعت پائين و افزايش آن در سرعتهاي بالا مي باشد (زماني كه نياز به ولتاژ بالاتر مي باشد ) .

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته مکانیک (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 3841 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:59 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل