دانلود فایل بررسی کنترل کیفیت در سایپا

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مکانیک (آموزش_و_پژوهش)
این پروپوزال در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

مقدمه:
با رشد فكري انسانها انتخاب فعاليتها و فرآيندهاي عملياتي به شيوة تهيه و استفاده بهينه مواد اوليه كمياب، روشهاي تصميم‌گيري و ماحصل كار تكامل بسزا يافتند ، در يك مقطع از زمان ديگر انسان مجبور نبود روزانه به شكار برود  نيازمنديهاي آني خانواده را فراهم سازد همفكري و همكاري و رقابت به آنها قدرت داد تا وسيعتر و عميقتر فكر كند ، به سرعت بياموزند با شتاب به كار گيرند با احتياط با آزمايش بگذارند با تأمل نتايج را بررسي كنند و با تفكر در بهبود ماحصل كار اقدام ورزند در اين راستا سطح خدمات رو به بهبودي رفت كالاها مرغوبيت چشمگيري بدست آوردند و نيازمنديها به سرعت فراهم گرديد.
براي كاربرد صحيح ابزارهاي توليد و وسايل كار، انسان مجبور شد كه عميقتر فكر كند و براي توليد فرآورده‌هاي مرغوب از مواد عالي و با دوام استفاده نمايد. به سرعت در مورد طرح و ساخت كالاهاي صنعتي و نحوة فروش و بهره‌وري فكر كرد و با گذشت زمان به مشخصه‌هاي ذاتي و غير‌ذاتي و فرآيندهاي چون ظاهر، زيبايي، رنگ، نرمي، سختي، خشكي، سبكي، و سنگيني، مقاومت و اندازه حجم، انعطاف‌پذيري، قدرت، سرعت، و بازده اهميت خاص دارد و در اين هنگام بود كه در مورد قابليت و دوام و كيفيت فرآورده‌ها انديشيد و در جهت بهبود و اصلاح آن گام‌هاي مؤثر و منظمي برداشت.
بنابراين با پيشرفت صنايع و تكنولوژي مي‌توان گفت كه » كيفيت محصول« يكي از مهمترين عوامل براي تأمين نيازهاي مشتريان مي‌باشد و كنترل كيفيت با اهميتي خاص امروزه در تمام صنايع مطرح و بكار گرفته مي‌شوند.
معمولاَ قيمت و كيفيت دو عامل تعيين كننده در خريد كالاهاي مورد نياز مشتريان مي‌باشد بعد از خريد، مشتري قيمت محصول خريداري شده را فراموش كرده اما كيفيت زمينه‌اي براي استفاده و يا تحسين از كالا ماداميكه در اختيار صاحب آن مي‌باشد خواهد بود.
كيفيت عامل تعيين كننده در محصول نه تنها براي مشتري بلكه براي سازنده آن نيز مي‌باشد.
مشتريان همواره در پي محصولاتي هستند كه بتوانند نيازهاي آنها را بطور مطمئن درتحت بدترين شرايط برآروده سازند. و سازندگان بايد بدين خواسته آنها پاسخ گويند حال ما براي اين وظيفه يعني اطمينان كيفي چه بايد بكنيم؟ آيا كاربرد ايده‌هاي خوب بطور اتفاقي سبب ايجاد كارها بطور مناسب مي‌شود؟ به هيچ وجه بلكه اين امر سبب اتلاف انرژي خواهد شد. ما بايد بر مبناي اطلاعات كيفي روزانه قادر به تشخيص مشكلات فرآيند و نحوه رفع آنها و علل آنها باشيم. 
در اينجا بايد به مطالعه اصول بهبود و اطمينان كيفي بمنظور دستيابي به توانايي تجزيه و تحليل اطلاعات برخورد عميق به مسائل و روشهاي خاص مورد نياز براي كنترل كيفيت خواهيم پرداخت.
                             
بخش اول
ورود خودرو به ايران
كليات: 
با اختراع موتورهاي چهار زمانه درون‌سوز در نيمه اول قرن 19 و تكميل آن متناسب با پيشرفتهاي دانش بشري و سرانجام توليد انبوه انواع خودروها در اوايل قرن بيستم، مورد استفاده اتومبيل به عنوان وسيله‌اي لوكس و تجملي جهت گشت  گذار آخر هفته و نشان دادن برتري  منزلت اجتماعي مالك آن تغييريافت و به صورت وسيله‌اي ضروري براي رتق و فتق مشكلات روزمره زندگي بخصوص در شهرهاي رو به گسترش درآمد و گسترش زندگي شهرنشيني نيز بر ضرورت توليد بيشتر و متنوع‌تر انواع خودرو تأثير نهاد.
در ايران نيز متناسب با افزايش ارتباط خارجي و توسعه زندگي شهرنشيني، مورد استفاده اتومبيل به عنوان يك كالاي لوكس و سپس با تأخير نسبتاَ طولاني به عنوان يك كالاي ضروري مشهود است. بر اساس اطلاعات موجود، مظفرالدين شاه قاجار اولين پادشاهي بود كه اقدام به خريد اتومبيل كرد. او در نخستين سفرش به فرنگ دستور خريد اتومبيل مورد علاقه‌اش را صادر مي‌نمايد و سعدالدوله وزير مختار ايران در بلژيك را مسؤل اين امر مي‌گرداند. به هر حال اتومبيلي با سليقه شاه ايران خريداري و به همراه راننده بلژيكي كه به همين منظور استخدام شده بود، از را ه دريا ارسال مي‌گردد تا قبل از مراجعت شاه به پايتخت، او سوار بر اين اتومبيل وارد تهران شود. هر چند كه اين اتومبيل اولين خودور وارد شده به خاك ايران نبود اما تمايل و رغت شاه به اتومبيل، موجب ترغيب سايرين به خصوص متمولان و درباريان ايران به خريد اتومبيل ابزار برتري اجتماعي گرديد. عدم وجود راههاي مناسب براي تردد خودروها در ايران و حتي در تهران، قيمت نسبتا بالاي اتومبيل و آشفتگي‌هاي مالي و اقتصادي ايران آن روز، از جمله موانع عمده ورود خودرو به ميزان زياد در عهده‌ قاجاريه بود. وادرات خودرو به ايران پس از سال 1300 با توجه به افزايش ارتباط بين المللي و بهبود راههاي مواصلاتي تا حدودي رشد يافت اما رشد بيشتر روند واردات خودرو  مربوط به ساليان پس از جنگ جهاني دوم بود، به طوري كه بر اساس آمار و ارقام موجود واردات خودرو به ايران طي سال 1334 بالغ بر ده هزار دستگاه خودرو با ارزش دوميليارد و دويست و پنج ميليون ريال بوده است.




فهرست مطالب
پيشگفتار 
مقدمه 
فصل اول : تاريخچة شركت سايپا
1-ورود خودرو به ايران 
2-روابط عمومي گروه خودروسازي سايپا 
3-چارت سازماني 
4-ارتباط سالن ها 
5-گزارش وضعيت  شركت هاي خودروساز سايپا
6-عملكرد فروش و خدمات پس از فروش شركت  

فصل دوم : نظريه ها و روش هاي موجود در كنترل كيفيت فرآيند
بخش اول : 
الف-سيستم كنترل فرآيند 
ب-چرخة بهينه سازي فرآيند 
بخش دوم : 
الف-تاريخچة كنترل كيفيت 
ب-يك تعريف ويژه براي كنترل كيفيت 
ج-فوايد كنترل كيفيت 
بخش سوم : 
استفاده از ابزارهاي كنترل كيفيت در طرحريزي كنترل فرآيند 
بخش چهارم :
روشهاي آماري مفيد در كنترل كيفيت فرآيند 
الف-مدلسازي 
ب-ابزارهاي SPC 
ج-نمونه گيري جهت پذيرش 
بخش پنجم : 
معرفي روش  (شش سيگما) 
بخش ششم :
معرفي روش ارزشيابي VES 

فصل سوم : مراحل فرآيند توليد در سايپا
1-خط توليد چيست ؟
2-مشخصات كلي سالن مونتاژ (1) پرايد 
3-فهرست قطعات و تعداد نيروي انساني مورد نياز 
4-نام ايستگاهها و تعداد موارد بازرسي در خطوط 
5-تست ، روتوش و آديت خودرو 
6-مونتاژ چيست ؟ 
7-مثالي براي نمودار مونتاژ 
8-مونتاژهاي فرعي 
9-فرآيند عمليات 
10-مثالي براي نمودار فرآيند عمليات 

فصل چهارم : تعيين كيفيت فرآيند توليد
بخش اول: 
مراحل تعيين كيفيت قطعات
بخش دوم :
تعيين كيفيت خودرو در انتهاي خط مونتاژ

جمع بندي و نتيجه گيري 
پيشنهادات و نظرات 
منابع و مآخذ 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مکانیک (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4057 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 290

حجم فایل:4,970 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل