دانلود پاورپوينت طرح ارتقاي قرآني كلاس پنجم دبستان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
برنامه جدید آموزش قرآن کریم با ویژگی های زیر در صدد آن است که به لطف الهی زمینه انس دائمی دانش آموزان را با قرآن کریم فراهم آورد.
1-   جامعیت آموزش قرآن کریم
2-   کسب مهارت خواندن قرآن نیاز به استمرار ،تکرارو تمرین دارد .
3-   به منظور انس با قرآن دانش آموزان از داستان های زیبا و پر معنا استفاده شده است .
4-   با استفاده از نوار و سی دی آموزشی دانش آموزان صوت زیبای قرآن را می شنوند .
 
انتظار ما از اولیای گرامی :
1-   همان طور که ما نماز خواندن وروزه گرفتن را از پدر و مادر خود آموخته ایم کودکان ما نیز قرآن و نماز را از ما می آموزند .
2-   از فرزندان خود بخواهید برای شما قرآن بخوانند .
3-   حفظ پیام های قرآنی و ترجمه آنها الزامی نیست .
4-    از فرزندان خود بخواهید که داستان های کتاب را از روی کتاب با توجه به تصاویر برای شما بخواند یا تعریف کند .
5-   ترجمه آیات برای مطالعه آزاد است و دانش آموزان موظف به حفظ یا یادگیری آن نیستند .
6-   آموزگار فرزند شما آماده است تجارب و اطلاعات خود را برای توفیق هرچه بیشتر فرزند تان با کمال افتخار در اختیار شما قرار دهد .شما نیز از میزان موفقیت فرزندتان جویا شوید .
 
 
 
پیامبر گرامی اسلام می فرماید :
همه موجودات عالَم حتی ماهی دریا ،برای  کسی که قرآن را یاد می دهد و کسی که قرآن یاد می گیرد ،از خدا طلب آمرزش می کند .                              مستدرک الوسائل ،ج4،ص235
مراحل تدریس
جلسه اول :
روخوانی و قرائت :
1-   پیش خوانی در چند دقیقه
2-   روخوانی آیات درس ،هر دانش آموز یک سطر
3-   پخش نوار ،استماع و جمع خوانی
4-   فرد خوانی قرائت آیات درس
جلسه دوم :
1-   پخش نوار ،استماع و جمع خوانی :
2-    قرائت عبارات جدید قرآنی :
3-   کار در کلاس
    جلسه سوم :
1-   خواندن از روی قرآن کامل با رسم الخط کم علامت
2-   پیام قرآنی
       الف – روخوانی پیام قرآنی و ترجمه آن
       ب- بیان مفهوم پیام
* خوب است دانش آموزان در شروع زنگ اول همزمان با ورود معلم به کلاس پیام قرآنی را به صورت دست جمعی بخوانند .
3-   داستان:
•       معلم در پایان جلسه سوم دانش آموزان را به انجام تمرینات انس با قرآن در خانه و خواندن روزانه قرآن کریم توصیه می کند .
  جلسه چهارم :
انس با قرآن در خانه
1 – نظارت معلم بر انجام این تکالیف و تشویق دانش آموزان
2- این تمرین ها نباید به عنوان نمونه سوال مطرح شود .
3- پس از بازبینی تکالیف پاسخها را تصحیح و تکمیل کنید .
4- این بخش از سه یا چهار تمرین تشکیل شده است :
الف – تمرین اول روخوانی درس مورد نظر است .
ب- تمرین دوم و سوم بر قواعد روخوانی بویژه اتصالات تاکید شده است .
ج – در تمرین آخر روخوانی آیات درس همراه بخشی از ایات دیگر در حد یک یا دو صفحه از قرآن کامل آمده است . 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3161 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:1,643 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل