فایل بررسي عملکرد مديران تحصيل کرده و غير محصل

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

جامعه آماري و روش نمونه گيري

جامعه آماري در اين تحقيق شامل کليه مدارس راهنمايي

 منطقه قرچک ميباشد. که جمعاً شامل 45 مدرسه

راهنمايي ميگردد. در اين تحقيق براي آزمون فرضيه ها و

 انجام مقايسه کارآمدي مديران تحصيل کرده در رشتههاي

مديريت با ساير مديران مدارس به دو دسته تقسيم گرديدند

 که عبارتند از:

گروه الف) مدارسي که مديرانشان در رشته هاي دانشگاهي

 و مديريت تحصيل نموده‌اند.

گروه ب) مدارسي که مديرانشان در رشته هايي غير از

رشته هاي مديريت تحصيل نموده و يا احياناً فاقد

تحصيلات دانشگاهي ميباشند.

براي انتخاب نمونه كه شامل 29 مدرسه از گروه الف و 16

مدرسه از گروه ب مي‌باشند. به خاطر اينكه نمونه هاي

انتخاب شده تقريباً از يك منطقه محدود جامعه آماري

 مي باشند  تفاوت هاي فرهنگي .مادي.رفاهي.سطح توقعات

 و مواردي از اين قبيل در اين تحقيق خنثي گرديدند.

در ضمن به جهت لحاظ نمودن سوابق كاري و تجربي اين

مديران در زمينه مديريت سعي نموده تا متغير هاي

مداخله گر را كمتر بر روي نتايج تحقيق تاثير بگذارند.

 اما متغير هاي مربوط به شخصيت ذاتي مديران تقريباً

غير قابل كنترل بود. سپس به صورت تصادفي ده مدرسه

 از گروه الف . و ده مدرسه از گروه ب  و از هر گروه ده

 نفر انتخاب نموديم بنابراين نمونه هاي انتخاب شده 100 نفر

 از گروه الف و 100 نفر از گروه ب مي باشند.

 

ابزار جمع آوري اطلاعات

اطلاعات لازم براي انجام اين پژوهش و آزمون فرضيات آن

 در نهايت رد يا اثبات آنها عمدتاً از طريق پرسشنامه

جمع آوري گرديد هر چند در کنار آن از مطالعات

کتابخانه اي، بررسي اسناد و مدارک و مصاحبه نيز براي

 تکميل اطلاعات استفاده به عمل آمد. 

 فهرست

عنوان صفحه
فصل اول............... 1 
مقدمه................... 2
تعريف موضوع...... 4
اهميت موضوع..... 7
اهداف تحقيق........ 10
فرضيات تحقيق.... 11
قلمرو تحقيق......... 12
تعاريف اصطلات...... 13
فصل دوم............ 15
پيشينه و ادبيات تحقيق مطالعه منابع مربوط به موضوع تحقيق .. 16
فصل سوم....... 24
سير تحول مديريت...... 25
نظريه كلاسيك مديريت........... 25
نظريه مديريت علمي.............. 26
نظريه مديريت اداري....................... 27
نظريه بوروکراسي......... 27
مزايا و محدوديتهاي عمده تئوري کلاسيک مديريت ......... 28
مکتب روابط انساني....... 28
تئوري علم مديريت ........... 29
نگرش سيستمي ................ 29
مديريت اقتضائي............... 30
تاثير تئوريهاي مديريت بر مديريت آموزشي.................. 31
تعاريف مديريت............ 35
ويژگيهاي منحصر به فرد مديريت.......... 37
مهارت مورد نياز مديران......... 39
عوامل موثر در موفقيت مديران........... 44
ارزشيابي اثر بخشي و كارآمدي مديران........... 45
عوامل موثر در اثر بخشي سازمان ......... 49
وظايف مديران....... 51
برنامه ريزي ......... 53
انواع برنامه ريزي....... 54
مراحل عمده برنامه ريزي........ 55
برنامه ريزي موثر................ 56
سازماندهي-تامين بكارگيري نيروي انساني......... 59-57
نظارت و كنترل............. 60
هدايت و رهبري.......... 61
سلسله مراتب نيازها........... 63
انگيزش و رفتار......... 64
بهداشت رواني........... 65
تئوري x و y .......... 66
نظريه گروهاي انساني......... 67
مطالعات در مورد نظريه رهبري............. 68
سيستم مديريت ليكرت............. 71
رهبري اقتضايي..................... 72
رهبري موفق...... 73
همگاني و رهبري.......... 74
رهبري مبتني بر عشق و محبت................. 76
مديريت مشاركتي ................ 79
شرايط لازم براي اثر بخش بودن مشاركت.......... 81
مزاياي مشاركت......... 82
برنامه ريزي و اجراي تغيير....... 84
فرآيند ايجاد تغيير.................. 86
خلاقيت و نوآوري........ 87
فرآيند خلاقيت............... 88
ويژگي افراد خلاق........... 89
موانع خلاقيت........... 90
استراتژي نوآوري...... 91
روابط انساني......... 92
روابط انساني در مدرسه................ 93
شاخص روابط انساني مطلوب............. 95
عوامل موثر در ايجاد رضايت خاطر معلمان............. 96
فصل چهارم
روش تحقيق.......... 101
جامعه آماري........ 102
ابزار جمع آوري اطلاعات........... 103
نحوه جمع آوري اطلاعات.................. 104
روشهاي آماري تحقيق.............. 105
فصل پنجم ........... 106
جدول توزيع پاسخهاي مربوط به فرضيه يك........ 107
نمودار فرضيه 1................. 108
جدول شماره 2 فرضيه 1............... 109
جدول توزيع پاسخهاي مربوط به فرضيه دو........ 111
نمودار فرضيه 2................. 112
جدول شماره 2 فرضيه 2............ 113
جدول توزيع پاسخهاي مربوط به فرضيه سه......... 115
نمودار فرضيه 3................... 116
جدول شماره 2 فرضيه 3........... 117
جدول توزيع پاسخهاي مربوط به فرضيه چهار..................................................... 119
نمودار فرضيه 4................. 120
جدول شماره 2 فرضيه 4................. 121
جدول توزيع پاسخهاي مربوط به فرضيه پنج............ 123
نمودار فرضيه 5.................... 124
جدول شماره 2 فرضيه 5................ 125
خلاصه تحقيق و نتيجه .............. 128
پيشنهادات .................... 131
محدوديتها و تنگناهاي تحقيق............ 133
پيوستها
منابع و ماخذ
پرسشنامه
حدود انتظارات مديران
شيوه نامه انتصاب مديران


با اينکه امروزه مديريت در دنياي پيچيده و متحول جايگاه اساسي خود را پس از فراز و نشيب هاي بسيار پيدا کرده است، به نظر ميرسد در کشور ما بيان فوق مصداق کامل عيني پيدا نکرده است . مديريت آموزشي نيز از اين امر مستثني نبوده و هنوز جايگاه واقعي خود را در مفهوم علمي خود باز نيافته است. 
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3969 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 140

حجم فایل:1,006 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل