فایل تبیین رابطه ساختار مالکیت و نقدشوندگی سهام شرکت های پذیرفته در بورس تهران

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

 

چكيده:    1
مقدمه:    2
فصل اول: كليات تحقیق
1-1 مقدمه    4
2-1تاریخچه مطالعاتی    6
3-1 بیان مساله تحقیق:    8
4-1 چارچوب نظری :    10
5-1 فرضیات تحقیق:    15
6-1 اهداف تحقیق :    16
1-6-1 اهداف علمی :    16
2-6-1اهداف کاربردی :    16
7-1 اهمیت و ضرورت تحقیق :    16
8-1حدود مطالعاتی    17
1-8-1 قلمرو  مکانی تحقیق    18
2-8-1 قلمرو زمانی تحقیق    18
3-8-1 قلمرو موضوعي تحقیق    18
9-1 تعریف واژه ها واصطلاحات تحقیق    18
فصل دوم: مروری بر ادبيات تحقيق
1-2 مقدمه    22
2-2 گفتار اول: ساختار مالکیت    23
1-2-2 مالکیت و مدیریت واحدهای اقتصادی    23
2-2-2 حاکمیت شرکتی    25
1-2-2-2 تعریف حاکمیت شرکتی    29
2-2-2-2 مکانیسم های حاکمیت شرکتی برای حمایت از سهامداران :    29
3-2-2 گروه بندی های مختلف سهامداران:    31
1-3-2-2 انواع سهامداران با توجه به میزان کنترل بر هیأت مدیره:    32
2-3-2-2 انواع سهامداران با توجه به نوع وابستگی به شرکت سرمایه پذیر:    32
3-3-2-2 انواع سهامداران با توجه به درصد مالکیت :    33
4-2-2 ساختارهای مالکیت    33
1-4-2-2 سرمایهگذاران نهادی    34
1-1-4-2-2 فرضیه های مربوط به نقش نظارتی سهامداران نهادی :    38
2-1-4-2-2 سرمایه گذاران نهادی حساس به فشار و غیرحساس به فشار :    39
2-4-2-2  سرمایهگذاران شرکتی    39
3-4-2-2  سرمایهگذاران مدیریتی    41
4-4-2-2 سرمایهگذاران خارجی    45
1-4-4-2-2 قانون تشویق و حمایت سرمایهگذاری خارجی    46
2-4-4-2-2 جایگاه قانون تشویق و حمایت سرمایهگذاری خارجی    46
5-2-2- تئوری نمایندگی    47
6-2-2 رابطه ساختار مالكيت با كارآيي بازار سرمايه    49
3-2 گفتار دوم : نقدشوندگی سهام    49
1-3-2 نقدشوندگی     49
2-3- 2 معیارهای نقدشوندگی :    52
1-2-3-2 معیارهای مبتنی بر سفارشات سهام :    53
1-1-2-3-2 معیار تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش :    53
2-1-2-3-2 اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش :    54
3-1-2-3-2 مبنای نظری اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش اوراق بهادار :    54
4-1-2-3-2 اجزای اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام :    56
5-1-2-3-2 مدل های تخمینی اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش :    58
2-2-3-2 معیارهای مبتنی بر معاملات :    59
3-3-2 ریسک نقدشوندگی:    63
4-3-2 ابعاد نقدشوندگی بازار:    64
5-3-2 عوامل موثر بر نقدشوندگی در بازارهای نو ظهور    65
6-3-2 عوامل تاثیرگذار برنقدشوندگی با توجه به سطح توسعه یافتگی بازارها    67
7-3-2 اقدامات لازم جهت افزایش نقدشوندگی بازار    68
8-3-2 مفهوم جهش برای نقدشوندگی     69
9-3-2 مالکیت نهادی و نقدشوندگی سهام    69
1-9-3-2 نظریات مدافع حضور مالکان نهادی    70
1-1-9-3-2 فرضیه نظارتی    70
2-1-9-3-2 فرضیه کارآیی اطلاعاتی     70
2-9-3-2 نظریات مخالف حضور مالکان نهادی    72
1-2-9-3-2  فرضیه کژگزینی    72
2-2-9-3-2 فرضیه کاهش سهام شناور    73
10-3-2 ساختار مالکیت و نقدشوندگي بازار    74
11-3-2 ترکیب مالکیت و سهام شناور آزاد    77
12-3-2 اهميت و برخي ضرورت‌هاي بالا بودن سهام شناور آزاد در بازار    79
13-3-2 تأثیرات نامطلوب پایین بودن سهام شناور آزاد    80
14-3-2 علل تمایل به انحصار سهام در شرکت‌های عضو بورس    80
15-3-2 عدم تقارن اطلاعات و کارایی بازار    82
16-3-2 پیامد های عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه    84
4-2 گفتار سوم :پیشینه تحقیق:    87
1-4-2 تحقیق های خارجی:    87
2-4-2 تحقیق های داخلی :    99
فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق
1-3 مقدمه    108
2-3 روش تحقیق    108
3-3 جامعه مطالعاتی و نمونه آماری    109
4-3 مدل تحقیق    110
1-4-3 متغیر های مستقل:    111
2-4-3 متغیر وابسته    112
3-4-3 متغیر های کنترل:    113
5-3 روش های جمع اوری اطلاعات    113
6-3 روش تجزيه و تحليل  اطلاعات    114
1-6-3 روش آزمون فرضیات:    114
1-1-6-3 روش آزمون فرضیه های اول تا چهارم:    115
2-1-6-3 روش آزمون فرضیه پنجم:    115
2-6-3 روش کلی آزمون فرضیات    116
7-3 مراحل عمومی تجزیه و تحلیل داده ها:    117
فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده‌ها
1-4 مقدمه‏    120
2-4 شاخص های توصیفی متغیر ها    120
3-4 روش آزمون فرضیه های تحقیق    122
1-3-4- بررسی اعتبار مدل    123
4-4 بررسی نرمال بودن متغیر های وابسته :    124
5-4 نتایج آزمون فرضیه اول :    125
1-5-4 مدل اول    125
2-5-4 مدل دوم    128
3- 5-4 مدل سوم    130
4- 5-4 مدل چهارم    133
5- 5-4 مدل پنجم    135
6- 5-4 نتیجهگیری کلی    138
6-4 نتایج آزمون فرضیه دوم :    138
1-6-4 مدل اول    139
2-6-4 مدل دوم    141
3-6-4 مدل سوم    143
4-6-4 مدل چهارم    146
6-6-4 نتیجهگیری کلی    151
7-4 نتایج آزمون فرضیه سوم :    151
1-7-4 مدل اول    152
2-7-4 مدل دوم    154
4-7-4 مدل چهارم    159
5-7-4 مدل پنجم    161
6-7-4 نتیجهگیری کلی    164
8-4 نتایج آزمون فرضیه چهارم :    164
9-4 نتایج آزمون فرضیه پنجم :    165
1-9-4 مدل اول    165
2-9-4 مدل دوم    168
3-9-4 مدل سوم    170
4-9-4 مدل چهارم    173
5-9-4 مدل پنجم    175
6-9-4 نتیجهگیری کلی    178
فصل پنجم: نتيجه‌گيري و پيشنهادات
1-5 مقدمه    182
2-5 نتایج آزمون فرضیه ها    182
1-2-5 نتیجه آزمون فرضیه اول :    182
2-2-5 نتیجه آزمون فرضیه دوم :    184
3-2-5- نتیجه آزمون فرضیه سوم :    185
4-2-5 نتیجه آزمون فرضیه چهارم:    186
5-2-5- نتیجه آزمون فرضیه پنجم    186
3-5 نتیجه گیری کلی تحقیق    188
1-4- 5 پیشنهاد هایی مبتنی بر یافته های فرضیات تحقیق :    188
2-4-5- پیشنهادهایی برای تحقیق های آتی    189
5-5- محدودیت های تحقیق    190
پیوست ها
پیوست الف : جامعه مطالعاتی تحقیق    192
پیوست ب:خروجی های نرم افزار:    196
منابع و ماخذ
منابع فارسي:    228
منابع لاتین:    231
چکیده لاتین    240


 
جدول 1-4 : آمار توصیفی متغیرهای تحقیق    121
جدول (2-4) نتایج آزمون نرمال بودن متغیر های وابسته (آزمون کولموگروف اسمیرنف)    124
جدول3-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته حجم معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    126
جدول4-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته حجم معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    127
جدول 5-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته ارزش معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    128
جدول6-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته حجم معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    129
جدول7-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته نرخ گردش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    131
جدول8-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته نرخ گردش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    132
جدول9-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته شکاف مطلق قیمت های پیشنهادی خرید و فرو ش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    133
جدول10-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته شکاف مطلق قیمت های پیشنهادی خرید و فرو ش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    134
جدول11-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته شکاف نسبی قیمت های پیشنهادی خرید و فرو ش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    136
جدول12-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته شکاف نسبی قیمت های پیشنهادی خرید و فرو ش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت نهادی    137
جدول13-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته حجم معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    139
جدول14-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته حجم معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    140
جدول15-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته ارزش معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    141
جدول16-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته ارزش معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    142
جدول17-4 نتایج تحلیل آماری مدل متغیر وابسته نرخ گردش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    144
جدول18-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته نرخ گردش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    145
جدول19-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته شکاف مطلق قیمت های پیشنهادی خرید و فرو ش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    146
جدول20-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته شکاف مطلق قیمت های پیشنهادی خرید و فرو ش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    147
جدول21-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته شکاف نسبی قیمت های پیشنهادی خرید و فرو ش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    149
جدول22-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته شکاف نسبی قیمت های پیشنهادی خرید و فرو ش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت شرکتی    150
جدول23-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته حجم معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    152
جدول24-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته حجم معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    153
جدول25-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته ارزش معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    154
جدول26-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته ارزش معاملات براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    155
جدول27-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته نرخ گردش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    157
جدول28-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته نرخ گردش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    158
جدول29-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته شکاف مطلق قیمت های پیشنهادی خرید و فروش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    159
جدول30-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته شکاف مطلق قیمت های پیشنهادی خرید و فروش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    160
جدول31-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته شکاف نسبی قیمت های پیشنهادی خرید و فروش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    162
جدول32-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته شکاف نسبی قیمت های پیشنهادی خرید و فروش سهام براساس متغیر مستقل مالکیت مدیریتی    163
جدول33-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته حجم معاملات براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    165
جدول34-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته حجم معاملات براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    167
جدول35-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته ارزش معاملات براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    168
جدول36-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته ارزش معاملات براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    169
جدول37-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته نرخ گردش سهام براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    171
جدول38-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته نرخ گردش سهام براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    172
جدول39-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته شکاف مطلق قیمت های پیشنهادی خرید و فروش سهام براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    173
جدول40-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته شکاف مطلق قیمت های پیشنهادی خرید و فروش سهام براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    174
جدول41-4 نتایج تحلیل آماری آزمون مدل متغیر وابسته شکاف نسبی قیمت های پیشنهادی خرید و فروش سهام براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    176
جدول42-4 نتایج تحلیل آماری ضرایب مدل متغیر وابسته شکاف نسبی قیمت های پیشنهادی خرید و فروش سهام براساس متغیر مستقل تمرکز مالکیت    177
جدول 43-4 خلاصه نتایج تحلیل های آماری آزمون فرضیه های تحقیق    179
        
شکل 1-2 : سطوح نقدشوندگی    52
شکل 2-2 : نحوه به تعادل رسیدن عرضه و تقاضای اوراق بهاداردر بازار سرمایه    55
شکل3-2 : اختلاف قیمت پیشنهادی خرید وفروش  .    56
شکل 1-3 مدل مفهومی تحقیق    110
 
چكيده:
بنابر تئوری بازار کارآ یکی از خصوصیات بازار کارآ و ایده آل عدم وجود هزینه های معاملاتی و در نتیجه قابلیت نقدشوندگی بالاست . با افزایش نقدشوندگی هزینه معاملات به شکل چشمگیری پائین خواهد آمد . نقدشوندگی همچنین نقش مهمی را در فرآیند کشف قیمت بازی می کند . با توجه به اهمیت نقدشوندگی شناخت عوامل موثر بر آن می تواند به بهبود آن یاری رساند. هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین ساختار مالکیت و نقدشوندگی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. دوره زمانی مورد مطالعه طی سالهای 1384تا 1388 است و در مجموع 74 شرکت فعال بورسی به عنوان نمونه انتخابی در نظر گرفته شد. با استفاده از نرم افزار ره آورد نوین داده ها جمع آوری شده و به کمک نرم افزارEXCEL محاسبه گردیده اند و از نرم افزار SPSS برای آزمون فرضیه ها و انجام تجزیه و تحلیل های آماری استفاده شده است.
در این تحقیق تأثیر ساختار مالکیت از دو جنبه نوع مالکیت و تمرکز مالکیت برنقدشوندگی سهام بررسی شده است.نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که بین سطح مالکیت نهادی، سطح مالکیت مدیریتی و میزان تمرکز مالکیت با نقدشوندگی سهام رابطه معکوس(منفی) وجود دارد. و بین سطح مالکیت شرکتی و نقدشوندگی سهام رابطه مستقیم(مثبت) وجود دارد. درمورد مالکیت خارجی اطلاعاتی که بیانگر مالکیت سرمایه گذاران خارجی درشرکت های نمونه آماری باشد،مشاهده نگردید. با توجه به نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که یکی از عوامل تأثیر گذار بر نقدشوندگی سهام ساختار مالکیت شرکت ها می باشد.
واژه های کلیدی: نقدشوندگی سهام ، ساختار مالکیت ، حاکمیت شرکتی ، عدم تقارن اطلاعاتی

 

مقدمه:
موضوع نقد شوندگی در سالهای اخیر توجه زیادی را در مطالعات دانشگاهی و همچنین در نشریات مهم به خود معطوف نموده اند . نقدشوندگی یک دارایی عبارتنداز: قابلیت خرید و فروش آن دارایی در کمترین زمان و هزینه ممکن بنابرتعریف نقدشوندگی در صورت عدم حضور هزینه های معاملاتی به تحقق می پیوندد. نقدشوندگی نقش مهمی را در فرآیند کشف قیمت بازی می کند و معیاری برای کارآیی بازار به خصوص به لحاظ اطلاعاتی است ،آمیهود،  2005،علاوه بر جنبه ی تئوری به لحاظ عملی و با توجه به واقعیت های موجود همانند پدیده صف های خرید و فروش و مشکلات بسیار دیگر توجه به نقدشوندگی و تلاش برای حل این مشکل ضروری می باشد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر نقدشوندگی سهام ساختار مالکیت شرکت ها می باشد که در این تحقیق به دنبال شناختی در خصوص نقش ساختار مالکیت در کاهش مشکلات نقدشوندگی سهام هستیم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول
كليات تحقیق

 

 

 

 

 


1-1 مقدمه
یکی از موضوع های اساسی  در سرمایه گذاری  میزان نقدشوندگی  دارایی ها است . نقش عامل نقدشوندگی  در ارزش گذاری دارایی ها بسیار مهم است . زیرا سرمایه گذاران به این موضوع توجه دارند که اگر بخواهند دارایی خود را به فروش برسانند ،آیا بازار مناسبی برای آنها وجود دارد یا خیر؟ قابلیت نقدشوندگی یک ورقه سهام به معنای امکان فروش سریع آن است . هرچقدر سهامی را بتوان سریعتر وبا هزینه کمتری بتوان به فروش رساند می توان گفت که آن سهام از نقدشوندگی بیشتری برخورداراست .اوراق بهاداری که به طور روزانه و به دفعات مکرر معامله می شوند نسبت به اوراق بهاداری که به دفعات محدود یا کم معامله می شوند قابلیت نقدشوندگی بیشتر و در نهایت ریسک کمتری دارند (یحیی زاده فر وهمکاران،1389، 112)  
هر چقدر قابلیت نقد شوندگی یک سهم کم تر باشد . آن سهم برای سرمایه گذاری جذابیت کمتری خواهد داشت  مگر اینکه بازده بیشتری عاید دارنده آن شود . نقدشوندگی تابعی از توانایی انجام معامله سریع حجم بالایی از اوراق بهادار و هزینه پایین است.به این معنی که قیمت دارایی درفاصله زمانی میان سفارش تا خرید تغییر چندانی نداشته باشد . درجه نقدشوندگی یک سرمایه گذاری وقتی پایین است که قیمت منصفانه آن به سرعت بدست نیاید . میزان نقدشوندگی سهام نیزدر تصمیمات سرمایه گذاران درتشکیل پرتفوی سرمایه گذاری موثر است به عبارت دیگرسرمایه گذاران منطقی برای سهامی که نقدشوندگی کم تری دارد صرف ریسک بیشتر را مطالبه  می کند وبازده مورد انتظارآنها بیشتر خواهد بود .
در ایران در باب ارتباط بین ساختار مالکیت  و مفاهیمی چون راهبری شرکتی ،عملکرد شرکت، سود و کیفیت آن و ارزش شرکت تحقیقاتی صورت پدیرفته است. اما یکی از مسائلی که در تحقیقات تجربی ، نه تنها در باب ساختار مالکیت ،بلکه در ارتباط با سایر زمینه ها نیز مهجور مانده است، مفهوم نقدشوندگی سهام است . این مطالعه به بررسی اثرات ساختار مالکیت (نوع مالکیت – تمرکز مالکیت) برنقدشوندگی سهام خواهد پرداخت . اما اهمیت نقدشوندگی در چیست و چرا به مطالعه آن می پردازیم؟یکی از ویژگی های بازار کارا و ایده آل،عدم وجود هزینه های معاملاتی  و در نتیجه قابلیت نقدشوندگی بالا ست. هزینه های معاملاتی طیف وسیعی ازهزینه ها به شکل هزینه های آشکار مانند هزینه مالیات و کارگزاری و غیر آشکار ناشی از نا کارایی اطلاعاتی را در بر می گیرد. حسابداری یکی از منابع اطلاعاتی است که می تواند با ارائه اطلاعات مربوط و قابل اتکا ناکارایی اطلاعاتی بازار را کمتر کرده از این طریق بر بهبود نقدشوندگی سهام شرکت ها اثر گذار باشد.لذا نقدشوندگی سهام میتواند به عنوان معیاری برای کارایی بازار به خصوص به لحاظ اطلاعاتی مطرح شود و به شکل گسترده در بررسی عوامل موثر بر ارائه اطلاعات مفید بکار گرفته شود (رضا پور ،1389،89)  .
علاوه بر جنبه تئوری ،به لحاظ عملی و با توجه به واقعیت های موجود همانند پدیده صف های خرید و فروش و مشکلات بسیار دیگر، توجه به نقدشوندگی  و تلاش برای  حل این مشکل  ضروری به نظر می رسد . افزایش نقدشوندگی می تواند موجب تسهیم هر چه بیشتر ریسک مالی از طریق کاهش هزینه های سبد گردانی و انگیزش بیشتر سرمایه گذاران در تصمیم گیری های معاملاتی آنان شود.مطالعات نشان میدهد که هزینه معاملات در بازارهای امریکا به لحاظ اقتصادی با اهمیت بوده است (لسموند و همکاران،1992)  .      
با توجه به نقش نقد شوندگی در کشف قیمت دارائی ها، توزیع ریسک مالی و کاهش هزینه مالی شناخت عوامل موثر برآن اهمیت دارد . در پژوهش حاضر به بررسی و تبیین رابطه بین ساختار و مالکیت (نوع مالکیت- تمرکز مالکیت ) و نقدشوندگی سهام پرداخته شده است .
در فصل اول پس از بیا ن مساله تحقیق به اهمیت و ضرورت تحقیق می پردازیم ،همچنین اهداف تحقیق را در قالب اهداف علمی و کاربردی بیان می کنیم وسپس به چهار چوب نظری ومدل تحلیل تحقق اشاره می کنیم درادامه به فرضیات تحقیق و تعریف واژها و اصطلاحات تحقیق می پردازیم .

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3460 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 198

حجم فایل:1,072 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل