فایل بررسی هزینه های عمومی شرکتهای پذیرفته بورس اوراق بهادار تهران و معیارهای مالی سنجش
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده................................................................................................................. 1
مقدمه................................................................................................................. 2
فصل اول : کليات تحقيق
1-1) مقدمه....................................................................................................... 4
2-1) بیان مساله................................................................................................. 4
3-1) اهداف تحقیق............................................................................................. 5
4-1) اهمیت تحقیق............................................................................................. 5
5-1) چارچوب نظری تحقیق.................................................................................. 6
6-1) فرضیه های تحقیق....................................................................................... 6
7-1) دوره زمانی تحقیق....................................................................................... 7
8-1) قلمرو تحقیق.............................................................................................. 7
9-1) واژگان کلیدی............................................................................................. 8
فصل دوم : مروری ادبیات تحقیق
1-2) مقدمه..................................................................................................... 10
2-2) انواع شاخص های سنجش عملکرد ................................................................. 10
3-2) بورس اوراق بهادار.................................................................................... 11
4-2) بورس اوراق بهادار تهران............................................................................ 12
5-2) مديريت مبتني بر ارزش............................................................................. 14
6-2) مديريت مبتني بر ارزش در عمل.................................................................. 17
7-2) ارزش افزوده بازار.................................................................................. 18
8-2) ارزش افزوده اقتصادی.............................................................................. 20
8-2) ارزش شرکت و بازیهای سه گانه مدیران......................................................... 30
9-2) معیارهای غیر مالی سنجش عملکرد............................................................... 32
10-2) ارزش افزوده اقتصادی در مقابل ROI و IRR................................................ 35
11-2) تحقیقات انجام گرفته................................................................................ 36
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
1-3) مقدمه................................................................................................... 41
2-3) جامعه آماری.......................................................................................... 41
3-3) روش نمونه گیری.................................................................................... 41
4-3) اطلاعات مورد نیاز و نحوه جمع آوری اطلاعات................................................ 42
5-3) اندازه گیری متغیرهای تحقیق....................................................................... 43
6-3) روش اجرای تحقیق.................................................................................. 45
7-3) روشهای آماری....................................................................................... 46
8-3) بررسی فرضیات زیربنایی.......................................................................... 47
9-3) مدل تحلیلی تحقیق.................................................................................... 48
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
1-4) مقدمه..................................................................................................... 50
2-4) توصیف داده هاي آماري.............................................................................. 51
3-4) تحلیل آماری فرضیات تحقیق......................................................................... 52
1-3-4) بررسی فرضیه فرعی اول......................................................................... 52
2-3-4) بررسی فرضیه فرعی دوم......................................................................... 55
3-3-4) بررسی فرضیه فرعی سوم........................................................................ 57
4-4) نتیجه گیری در مورد فرضیه اصلی تحقیق......................................................... 59
5-4) بررسی فرض نرمال بودن متغیرهای تحقیق........................................................ 60
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5) مقدمه..................................................................................................... 62
2-5) نتایج فرضیات تحقیق ................................................................................ 62
1-2-5) نتیجه فرضیه فرعی اول........................................................................... 62
2-2-5) نتیجه فرضیه فرعی دوم............................................................................ 63
3-2-5) نتیجه فرضیه فرعی سوم........................................................................... 63
4-2-5) نتیجه فرضیه اصلی................................................................................. 63
3-5) پیشنهادات کاربردی بر اساس یافته های تحقیق..................................................... 64
4-5) پیشنهادات برای تحقیقات آتی......................................................................... 64
5-5) محدودیتها و موانع تحقیق............................................................................. 65
پیوستها..................................................................................................................66
فهرست منابع و ماخذ فارسی................................................................................. 72
فهرست منابع و ماخذ لاتین................................................................................... 75
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
1-4 توصیف عددی متغیر مستقل تحقیق...........................................................................51
2-4 توصیف عددی متغیرهای وابسته تحقیق.....................................................................52
3-4 نتایج خروجیSPSS آزمون فرضیه نوع اول..............................................................54
4-4 متغیر وابسته تحقیق..............................................................................................54
5-4 نتایج خروجی SPSS آزمون فرضیه نوع دوم.............................................................56
6-4 متغیر وابسته تحقیق..............................................................................................56
7-4 نتایج خروجی SPSS آزمون فرضیه اول..................................................................58
8-4 متغیر وابسته تحقیق..............................................................................................58
9-4 خلاصه آزمون فرضیه های تحقیق...........................................................................60
10-4 جدول تحلیلی آزمون کلومگروف امیرنف برای فرض نرمال بودن داده ها.......................61
فهرست اشکال
عنوان شماره صفحه
1-2 ارزش افزوده بازار..............................................................................................19
1-3 مدل تحلیلی تحقیق...............................................................................................48
چکیده
در این پژوهش به نقش هزینه های عمومی در پیشبرد عملکرد شرکت با استفاده از شاخص های مالی سنجش عملکرد پرداخته شده است. بدین منظور متغیر اصلی و مستقل این پژوهش نسبت هزینه های عمومی به سود و متغیر وابسته بطور کلی معیارهای مالی سنجش عملکرد و به صورت تفصیلی بازده سرمایه گذاری، بازده فروش و و ارزش افزوده اقتصادی بوده اند. دوره این پژوهش بین سالهای 1383 - 1387 می باشد. در این دوره 34 شرکت نمونه از مجموعه جامعه آماری شرکت های بورسی انتخاب شده اند. این تحقیق مجموعاً شامل یک فرضیه اصلی تحت عنوان « بین نسبت هزینه های عمومی به سود و شاخص های مالی سنجش عملکرد ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد.» و سه فرضیه فرعی که بترتیب عبارتند از:
1) بین نسبت هزینه های عمومی به سود و بازده سرمایه گذاری ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. 2) بین نسبت هزینه های عمومی به سود و بازده فروش ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد.
3) بین نسبت هزینه های عمومی به سود و ارزش افزوده اقتصادی ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد، می باشد. پس از تجزیه و تحلیل های بعمل آمده هر سه فرضیه فرعی تحقیق با اطمینان 95٪ تائید شده اند که نهایتاً فرضیه اصلی نیز تائید شده است.