فایل بررسی هزینه های عمومی شرکتهای پذیرفته بورس اوراق بهادار تهران و معیارهای مالی سنجش

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


فهرست مطالب

عنوان                                                                                          صفحه

چکیده................................................................................................................. 1

مقدمه................................................................................................................. 2

فصل اول : کليات تحقيق

1-1) مقدمه....................................................................................................... 4

2-1) بیان مساله................................................................................................. 4

3-1) اهداف تحقیق............................................................................................. 5

4-1) اهمیت تحقیق............................................................................................. 5

5-1) چارچوب نظری تحقیق.................................................................................. 6

6-1) فرضیه های تحقیق....................................................................................... 6

7-1) دوره زمانی تحقیق....................................................................................... 7

8-1) قلمرو تحقیق.............................................................................................. 7

9-1) واژگان کلیدی............................................................................................. 8

فصل دوم : مروری ادبیات تحقیق

1-2) مقدمه..................................................................................................... 10

2-2) انواع شاخص های سنجش عملکرد ................................................................. 10

3-2) بورس اوراق بهادار.................................................................................... 11

4-2) بورس اوراق بهادار تهران............................................................................ 12

5-2) مديريت مبتني بر ارزش............................................................................. 14

6-2) مديريت مبتني بر ارزش در عمل.................................................................. 17

7-2) ارزش افزوده بازار.................................................................................. 18

8-2) ارزش افزوده اقتصادی.............................................................................. 20

8-2) ارزش شرکت و بازیهای سه گانه مدیران......................................................... 30

9-2) معیارهای غیر مالی سنجش عملکرد............................................................... 32

10-2) ارزش افزوده اقتصادی در مقابل ROI و IRR................................................ 35

11-2) تحقیقات انجام گرفته................................................................................ 36

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

1-3) مقدمه................................................................................................... 41

2-3) جامعه آماری.......................................................................................... 41

3-3) روش نمونه گیری.................................................................................... 41

4-3) اطلاعات مورد نیاز و نحوه جمع آوری اطلاعات................................................ 42

5-3) اندازه گیری متغیرهای تحقیق....................................................................... 43

6-3) روش اجرای تحقیق.................................................................................. 45

7-3) روشهای آماری....................................................................................... 46

8-3) بررسی فرضیات زیربنایی.......................................................................... 47

9-3) مدل تحلیلی تحقیق.................................................................................... 48

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

1-4) مقدمه..................................................................................................... 50

2-4) توصیف داده هاي آماري.............................................................................. 51

3-4) تحلیل آماری فرضیات تحقیق......................................................................... 52

1-3-4) بررسی فرضیه فرعی اول......................................................................... 52

2-3-4) بررسی فرضیه فرعی دوم......................................................................... 55

3-3-4) بررسی فرضیه فرعی سوم........................................................................ 57

4-4) نتیجه گیری در مورد فرضیه اصلی تحقیق......................................................... 59

5-4) بررسی فرض نرمال بودن متغیرهای تحقیق........................................................ 60

فصل پنجم‌: ‌نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5) مقدمه..................................................................................................... 62

2-5) نتایج فرضیات تحقیق  ................................................................................ 62

1-2-5) نتیجه فرضیه فرعی اول........................................................................... 62

2-2-5) نتیجه فرضیه فرعی دوم............................................................................ 63

3-2-5) نتیجه فرضیه فرعی سوم........................................................................... 63

4-2-5) نتیجه فرضیه اصلی................................................................................. 63

3-5) پیشنهادات کاربردی بر اساس یافته های تحقیق..................................................... 64

4-5) پیشنهادات برای تحقیقات آتی......................................................................... 64

5-5) محدودیتها و موانع تحقیق............................................................................. 65

 پیوستها..................................................................................................................66

فهرست منابع و ماخذ فارسی................................................................................. 72

فهرست منابع و ماخذ لاتین................................................................................... 75

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                  شماره صفحه

1-4 توصیف عددی متغیر مستقل تحقیق...........................................................................51

2-4 توصیف عددی متغیرهای وابسته تحقیق.....................................................................52

3-4 نتایج خروجیSPSS آزمون فرضیه نوع اول..............................................................54

4-4 متغیر وابسته تحقیق..............................................................................................54

5-4 نتایج خروجی SPSS آزمون فرضیه نوع دوم.............................................................56

6-4 متغیر وابسته تحقیق..............................................................................................56

7-4 نتایج خروجی SPSS  آزمون فرضیه اول..................................................................58

8-4 متغیر وابسته تحقیق..............................................................................................58

9-4 خلاصه آزمون فرضیه های تحقیق...........................................................................60

10-4 جدول تحلیلی آزمون کلومگروف امیرنف برای فرض نرمال بودن داده ها.......................61

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                  شماره صفحه

1-2 ارزش افزوده بازار..............................................................................................19

1-3 مدل تحلیلی تحقیق...............................................................................................48

چکیده

در این پژوهش به نقش هزینه های عمومی در پیشبرد عملکرد شرکت با استفاده از شاخص های مالی سنجش عملکرد پرداخته شده است. بدین منظور متغیر اصلی و مستقل این پژوهش نسبت هزینه های عمومی به سود و متغیر وابسته بطور کلی معیارهای مالی سنجش عملکرد و به صورت تفصیلی بازده سرمایه گذاری، بازده فروش و و ارزش افزوده اقتصادی بوده اند. دوره این پژوهش بین سالهای 1383 - 1387 می باشد. در این دوره 34 شرکت نمونه از مجموعه جامعه آماری شرکت های بورسی انتخاب شده اند. این تحقیق مجموعاً شامل یک فرضیه اصلی تحت عنوان « بین نسبت هزینه های عمومی به سود و شاخص های مالی سنجش عملکرد ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد.» و سه فرضیه فرعی که بترتیب عبارتند از:

1) بین نسبت هزینه های عمومی به سود و بازده سرمایه گذاری ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. 2) بین نسبت هزینه های عمومی به سود و  بازده فروش ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد.

 3) بین نسبت هزینه های عمومی به سود و ارزش افزوده اقتصادی ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد، می باشد. پس از تجزیه و تحلیل های بعمل آمده هر سه فرضیه فرعی تحقیق با اطمینان 95٪ تائید شده اند که نهایتاً فرضیه اصلی نیز تائید شده است.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3009 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 83

حجم فایل:383 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل