مبانی نظری وپیشینه تحقیق کيفيت خدمات الکترونيک
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
کيفيت خدمات الکترونيک
كسب و كار الكترونيك
اين واژه براي اولين بار در سال 1997 توسط شركت آی بی ام مطرح گرديد. كسب و كار الكترونيك مفهومي عامتر از تجارت الكترونيك را در بر ميگيرد. تجارت الكترونيك بيشتر تكيه بر ارتباط بيروني بنگاه يا فرد دارد. در حالي كه كسب و كار الكترونيك علاوه بر ارتباطات بيروني به استراتژي درون سازمان نيز اشاره دارد و شامل تجارت الكترونيك، هوشمندي شركتها، مديريت روابط با مشتري، مديريت زنجيره تأمين و برنامه ريزي منابع سازمان ميشود. به طور خلاصه كسب و كار الكترونيك تلفيق سيستم ها و فرآيندها و زنجيره هاي تأمين و كل بازار با استفاده از اصول و فناوريهاي مرتبط با استفاده از ابزار اينترنت است كه در هفت بخش ارائه مي شود:(شامبور و لو. جی، 2013)
1- شركت با مصرف كننده؛ 2- شركت با شركت؛
3- مصرف كننده با مصرف كننده؛ 4- شركت با دولت؛
5- دولت با مصرف كننده؛ 6- شركت با كاركنان؛
7- شخص با شخص؛
2-3.تجارت الكترونيك
تجارت الكترونيك به عنوان يكي از پديده هاي بزرگ قرن 21 تعاريف مختلفي داراست كه از جمله آنها ميتوان به موارد زير اشاره كرد:
- هدايت ارتباطات كاري و معاملات بر روي شبكه ها از طريق رايانه؛
- خريد و فروش كالاها و خدمات و انتقال سرمايه ها از طريق ارتباطات ديجيتالي؛
- كاربرد وسايل الكترونيك براي تبليغ، فروش، توزيع و پشتيباني محصولات؛
اتحاديه اروپا در سال 1997 آن را به شكل زير تعريف كرد:
تجارت الكترونيك بر پردازش و انتقال الكترونيك داده ها شامل متن، صدا و تصوير مبتني است. تجارت الكترونيك فعاليتهاي گوناگوني از قبيل مبادله الكترونيك كالاها و خدمات و تحويل فوري مطالب ديجيتالي و انتقال الكترونيك را دربر دارند(بویه و همکاران، 2009).
تجارت الكترونيك كه تا چندي قبل به تعداد معيني از سازمانها محدود مي شد، در حال ورود به عصر جديدي است كه در آن تعداد زيادي مصرف كننده در شبكه حضور دارند. به علاوه محتواي آن از حيطه مبادله دادههاي مربوط به سفارش دادن يا قبول سفارش فراتر رفته و فعاليتهاي عمده تجاري از قبيل تبليغات، آگهي، مذاكرات، قراردادها و تسويه حسابها را نيز در برگرفته است. زمينه هاي كاربرد تجارت الكترونيك بسيار گستردهتر از مبادله كالا و خدمات و وجوه است. تجارت الكترونيك مزايا و ويژگيهاي متعددی داراست كه در يك دسته بندي كلي ميتوان آنها را به شرح ذيل تقسيم كرد:
- جهاني شدن تجارت با حذف محدوديتهاي زماني و مكاني؛
- كاهش قيمت منابع جهت خريد و افزايش درصد فروش؛
- دسترسي آسان به اطلاعات لازم؛
- EC
- BI
- ERP