فایل بررسي روشهاي حاكميت شركتي در كشورهاي مختلف با شناسايي اقدامات مناسب حاكميت شركتي در هند

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)

مقدمه

بررسی ادبیات تحقیق

توصیه‌های خاص به اروپا

توصیه‌های خاص به ایالات متحده آمریکا

یافته های کلیدی مربوط به عملیات بین المللی 

توصیه های خاص به اروپا عبارتند از

ارزیابی تکامل حاکمیت شرکتی در هند

یافته‌های این نظرسنجی

نتیجه گیری و پیشنهادات

محدودیت های تحقیق و پیشنهادات برای تحقیقات آتی

منابع و ماخذ

چکیده تحقیق:

حاکمیت شرکتی (CG) با توجه به افزایش توجه به شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان به دلایل مختلف از جمله رسوایی شرکت‌های بزرگ، افزایش نیاز به اعتماد ذینفعان به مدیریت شرکت‌های بزرگ، هم چنین نقش روزافزون شرکت‌های بزرگ در اقتصاد جهانی مورد توجه واقع شده است. هدف حاکمیت شرکتی گرد هم آوردن نیاز و به حداکثر رساندن ارزش بلند مدت سهامداران به طور مستمر با شیوه‌های کسب و کار اخلاقی است. پس حاکمیت شرکتی به جنبه‌های مختلف عملکرد سازمانی و در هسته اصلی آن به حکمرانی خوب شرکت‌های بزرگ با استاندارد‌های اخلاقی بسیار بالایی اشاره دارد، که اغلب از طریق معیار‌های عالی شرافت بوده و هم چنین نشان دهنده شفافیت و پاسخگویی بیشتر در فرآیند تصمیم گیری می‌باشد. جزئیات خاص و شیوه‌های حاکمیت شرکتی با توجه به تفاوت عملکرد مدیریت در نقاط مختلف جهان، یکی از جنبه‌های مهم برای عملکرد شرکت‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود.

این مقاله به بررسی نیاز به بهبود اداره امور شرکت‌ها در هند و روند جاری در اداره امور شرکت هادر نقاط مختلف جهان، به ویژه ایالات متحده آمریکا و اروپا پرداخته و تاثیر حکمرانی خوب در ارزش بازار و عملکرد شرکت علاوه بر بررسی طرح‌های مختلف با هدف بهبود حاکمیت شرکتی در سراسر جهان، با تمرکز بر رهنمود‌های CII در هند را بررسی می‌کند. هم چنین با استفاده از رهنمود‌های CII به بررسی شیوه‌های حاکمیت شرکتی در شرکت‌های هندی بدون ارائه توصیه هایی در مورد چارچوب‌های قانونی و داوطلبانه حاکمیت شرکتی به منظور اطمینان از نظارت موثر شرکت‌های بزرگ پرداخته است.

مقدمه

هارست (2004) حاکمیت شرکتی را مجموعه ای از روشها و سیاستها تعریف کرده که از سوی سهامداران ، مدیران اجرایی و سایر مدیران به منظور مدیریت کردن و انجام مسئولیتهایشان در مقابل اعتباردهندگان و سایر ذینفعان  مورد استفاده قرار می گیرد . کومار(2007) عضو CVC  حاکمیت شرکتی را مجموعه ای از روشها ارزشمند تجاری و اخلاقی برای به حداکثر رساندن ارزش سهامداران با اطمیان از رعایت حقوق مشتریان و کارکنان و فروشندگان مواد و سرمایه گذاران و دولت  و بطور کلی تمام جامعه تعریف کرده است . حاکمیت شرکتی سیستمی است که از طریق آن شرکتها اداره و مدیریت می شوند و همچنین  بر نحوه هدف گذاری و رسیدن به اهداف مورد نظر ،ارزیابی ریسک ،نحوه دستیابی به عملکرد بهینه شرکت تاثیر می گذارد . بنابراین حاکمیت شرکتی برای جلب اعتماد و رضایت سرمایه گذاران لازم است. حاکمیت شرکتی در خصوص جنبه های اخلاقی تجارت و آنجه که حکمرانی خوب تلقی می شود با توجه به شرایط متغییر محیطی که رسیدن به یک مدل واحد را مشکل می کند بسیار مشکل می باشد. چرا که شفافیت ، صداقت و مسئولیت پذیری عناصر کلیدی حاکمیت شرکتی هر واحد تجاری محسوب می شود . کومار  اصول اساسی حاکمیت را بشرح زیر بیان می کند :

1-  تحکیم پایه های مدیریت و نظارت

2- ساختار هیئت مدیره به منظور ایجاد ارزش

3- ارتقاء اخلاق و مسئولیت پاسخگویی

4- حفظ یکپارچگی در گزارشگری مالی

5- افشاء بموقع و متوازن

6- احترام به حقوق سهامداران

7- تشخیص و مدیریت ریسک

8- تشویق به افزایش کارایی

9- پاداش منصفانه و مسئولانه

10- تشخیص منافع مشروع ذینفعان

11- رتبه بندی اجباری حاکمیت شرکتی برای شرکت های فهرست شده

 ارزیابی تکامل حاکمیت شرکتی در هند

تا آنجا که به حاکمیت شرکتی در هند مربوط می شود ،کنفدراسیون صنایع هند برای اولین بار طی یک  ابتکار نهادی در هند در سال 1996 از نیاز به حفاظت از منافع سرمایه گذار به ویژه کسانی که از سرمایه گذاران کوچک حمایت کرد  و این نشانه ای  مطلوب از حاکمیت شرکتی برای شرکت های هندی در بخش عمومی یا بخش خصوصی، بانک ها و موسسات مالی بود . قبل از انتشار  در سال 1998پیش نویس دستورالعمل ها به طور گسترده ای توزیع شد و مورد بحث قرار گرفت . این نشان دهنده درک صحیح از اینست که:

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3642 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:54 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل