مقایسه بازشناسی جلوه¬های چهره¬ای هیجان¬های بنیادی در افراد با اختلال سلوک زودآغاز و دیرآغاز

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

چکیده

هدف از این پژوهش، مقایسه بازشناسی جلوه­های چهره­ای هیجان­های بنیادی در افراد با اختلال سلوک زودآغاز و دیرآغاز بود. روش پژوهش از نوع توصیفی بود. جامعه­ی آماری پژوهش عبارت بود از کلیه­ی دانش آموزان با اختلال سلوک زودآغاز و دیرآغاز که در سال تحصیلی 93-92 در مدارس تهران مشغول تحصیل بودند. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، تعداد 30 نفر از دانش آموزان با اختلال سلوک (21 نفر با اختلال سلوک زودآغاز و 9 نفر با اختلال سلوک دیرآغاز) از طریق فرم گزارش معلم و مقیاس سیاهه رفتاری کودک آزمون آخنباخ (2001) انتخاب شدند و سپس برای مقایسه میزان بازشناسی جلوه­­ی چهره­ای هیجان، از آزمون بازشناسی بیان چهره­ای اکمن و فرایسن (1976) و به منظور تحلیل نتایج از آزمون خی­دو استفاده شد. نتایج نشان داد که تفاوت معناداری بین افراد با اختلال سلوک زودآغاز و دیرآغاز در بازشناسی جلوه­های چهره­ای هیجان وجود ندارد و الگوی پاسخ گویی در دو گروه یکسان بود.

کلید واژه: اختلال سلوک دیرآغاز، اختلال سلوک زودآغاز، بازشناسی بیان چهره­ای هیجان

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3012 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 75

حجم فایل:240 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل