پاورپوینت سيستمهاي اطلاعات راهبردي و سيستم هاي اطلاعاتي مديريت،

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

این پاورپوینت در مورد سيستمهاي اطلاعات راهبردي و سيستم هاي اطلاعاتي مديريت در 110 اسلاید زیبا شامل مقدمه سيستمهاي اطلاعات راهبردي و سيستم هاي اطلاعاتي مديريت،Strategic Information Systems،سیستم اطلاعاتی،اطلاعات مدیریت،استراتژي،استراتژیک سيستم هاي اطلاعاتي ،کاربرد استراتژیک ،مدیریت،مدیریت سازمانی،ویژگی های اطلاعات استراتژیک،مدیریت راهبردی میباشد.

یک استراتژیک مؤثر مدیریت، در عین حالی که اطمینان دارد راهبرد انتخاب شده توانمندی های سازمان را با نیازهای مشتریان جور می کند، می تواند عملکرد بالاتری را کسب کند.

باید همه سیستم های اطلاعات راهبردی باشند، یعنی باید همه آنها بر وضعیت رقابتی سازمان اثر بگذارند. مدیران از آن جهت به دانستن سیستم های اطلاعات مدیریت نیاز دارند که:

– سیستم های اطلاعات مدیریت ابزار اصولی حل مسئله و تصمیم گیری هستند و اگر به عنوان تصمیم گیری از این ابزار استفاده نشود به کیفیت تصمیمات خدشه وارد خواهد شد.

– مدیران تحت تأثیر کسانی که از سیستم های اطلاعات مدیریت استفاده می کنند قرار می گیرند.

– مدیران باید در سیستم های اطلاعات مشارکت کنند و بر طراحی و استفاده از آن اثر بگذارند تا این سیستم ها در پاسخ به نیازهایشان قرارا گیرند.

– باید مدیران بتوانند زمانی را که دیگر سیستم های اطلاعاتی مدیریت در دسترس آنان در سازمان نمی توانند مؤثر باشند، دریابند.

عواملی که همواره در طرح سیستم های اطلاعاتی مدیریت باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

– تغییرات محیطی می تواند تغییر مهمی در الزامات اطلاعات هر یک از مدیران به وجود آورد.

– برخی از تصمیمات مدیریت نسبت به تصمیمات دیگر از ساختار بیشتری برخوردار است.

– تصمیمات مدیریت دارای سطوح متفاوتی از قابلیت پیشگویی است.

– مدیران رویکردها و سبک های تصمیم گیری متفاوتی دارند.

سیستم های اطلاعات مدیریت در صورتی می تواند نقش عمده راهبردی داشته باشد که به همه این مسائل توجه کند.

 

اصطلاح سیستم های اطلاعاتی مدیریتی راهبردی (SMIS) به کار می رود. یک سیستم را می تواند زمانی به عنوان راهبردی توصیف کرد که قادر به تغییر راهی که سازمان با آن رقابت می کند، باشد. یک راهبردی راهی است که یک سازمان در آن برای متمایز کردن خود از رقیبان و به کارگیری توانمندی مؤسسه در پاسخ به نیازهای مشتری تلاش می کند. یک استراتژی وقتی موفق است که در مقایسه با آنچه که رقیبان فراهم می آورند یک جور آمدنی یا تطبیق بهتر و قوی تر توانمندی های مؤسسه را با نیازهای مشتری ایجاد کند. این مفهوم ریشه در سه مؤلفه دست اندر کار دارد: مؤسسه، مشتریان و رقیبان شکل (۳) نشان دهنده ارتباط این سه مؤلفه با یکدیگر است.

اطلاعات مدیریت

اصطلاح سیستم های اطلاعات مدیریت به معنای موضوع های مختلف برای نویسندگان مختلف به کار می رود. دو نوع تعریف مختلف از نویسندگان ارائه شده است.

لوسی سیستم های اطلاعات مدیریت را چنین تعریف می کند:

«سیستمی که داده های حاصل از منابع درونی و بیرونی را به اطلاعات تبدیل می کند و این اطلاعات را به شکل مناسب، به مدیران در تمام سطوح و در تمام وظایف برای ساختن آنان در تصمیمات مؤثر و به موقع در برنامه ریزی، هدایت و کنترل فعالیت هایی که مسئول آنها هستند می رساند».

سن تعریف مکمل زیر را ارائه می دهد:

«یک سیستم اطلاعات مدیریت، سیستمی یکپارچه برای فراهم کردن اطلاعات به منظور پشتیبانی از برنامه ریزی، کنترل و عملیات یک سازمان است. این سیستم با فراهم آوردن اطلاعات سو گرفته به

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3419 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 110

حجم فایل:3,183 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل