اصول طرح و برنامه ریزی کسب و کار

دسته بندي : 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

برنامه کسب و کارچيست؟

    برنامه کسب و کارروش اجراي يك فعاليت تجاري در يك دوره  زماني مشخص را بيان مي‌كند که شامل بخشهای گوناگون از

    جمله بازاریابی و توجیه اقتصادی طرح می باشد

فلسفه پیدایی طرح کسب و کار:

انسان هاي بيشماري داراي افکار و تصورات ذهني خلاقانه و خاصي مي باشند که براي عملياتي کردن آن نياز به مطرح ساختن آن به غير دارند ، اما به دليل عدم توانايي در تصوير سازي آن هيچگاه موفق به پياده سازي افکار خود نمي گردند . بايد باور داشت اگر اين افراد توانايي پياده سازي تصورات ذهني خود را داشته و يا مي داشتند امروز شايد در زمره موفقترين انسانها بوده و باعث تغيير مسير زندگي خود مي شدند .

در مقابل انسان هايي نيز بودند که مي توانستند اين تصورات را به واقعيت تبديل نمايند اما به دليل سرعت تغييرات در عصر کنوني که به عصر عدم تداوم شهرت يافته که در آن اندوخت ها وتجارب گذشته لزوما تضمين کننده آينده نمي باشد و با پيچيده تر شدن تجارت و بازارها حضور و بقا در عرصه هاي داد و ستد و تجارت تخصصي تر گشته و به تبع آن تبديل کردن ايده ها به واقعيت و به محصولات و خدمات به تنهايي امکان پذير نمي باشد و نياز به شريک و يا سرمايه گذاري در اينگونه طرح ها به يک نياز راهبردي و گسترده در عصر حاضر مبدل گشته است.

ضرورت برنامه‌ريزي به عنوان بخشي ‌از هر فعاليت‌كاري :

برنامه‌ريزي خوب مي‌تواند:

*         با تعيين چشم‌انداز و رسالت شركتي، مديريت را در دستيابي به اهداف كوتاه و بلند‌مدت ياري مي‌دهد.

*         كارآفرين را در ادارة كسب‌وكار راهنمايي كند؛

*         در پيشرفت و بهبود كار كمك نمايد؛

*         از بروز اشتباههاي زيانبار جلوگيري كند؛

*         فرآيند‌هاي مختلف کسب و کار را بهينه‌سازي كرده و از اتلاف مواد اوليه، كار و سرمايه جلوگيري نمايد؛

 

 

 

 

دسته بندی: 🔺سایر » 🔺پروژه های آموزشی

تعداد مشاهده: 3440 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 146

حجم فایل:537 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل