مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش زبان انگلیسی در ایران  و اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها (فصل دوم پایان نامه)
در 21 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در ایران

اولین کتاب درسی که در ایران برای زبان انگلیسی تعریف شد به سال 1318 برمی‌گردد، که برای تدریس در مقطع شش ساله دبیرستان توسط گروهی از مؤلفان ایرانی و غیر ایرانی تدوین و منتشر گردید.
 فروزنده(2011، به استناد علوی مقدم و خیرآبادی، 1391) در مورد اولین کتاب‌های زبان انگلیسی کشورمان می‌نویسد: " این مجموعه از روش آموزش مستقیم  و آموزش خواندن‌محور  با تنوع وسیعی از موضوعات در هر کتاب تبعیت می‌کرد. این شش کتاب از طراحی و فرایند تدریس یکسانی در هر درس برخوردار نبودند؛ به‌گونه‌ای که یک درس ممکن بود به معرفی قطعه‌ای ادبی در یک صفحه و بدون تمرین‌های مربوط به آن بپردازد و در درس دیگر فقط به دستور‌زبان خواه مرتبط یا نامرتبط با درس‌های پیشین و پسین اختصاص یابد." این مجموعه از کتاب‌ها حدود ربع قرن و تا سال 1343 که با مجموعه‌ای موسوم به کتاب‌های سطح‌بندی‌شده  جایگزین شد و مورد استفاده قرار گرفت.
در مجموعه جدید، مؤلفان کوشیده بودند از روش‌های تدریس سنتی مانند روش مستقیم به جریان غالب آن دوران به‌ویژه روش دیداری- شنیداری  و آموزش موقعیت‌محور  تغییر جهت داده و تحولات آموزش زبان در آن دوران را در محتوای کتاب‌های تألیف‌شده لحاظ کنند. این مجموعه از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی نیز تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس تدریس می‌شد و از سال 1361 با مجموعه دیگری از کتاب‌ها جایگزین گردید.  آموزش زبان انگلیسی پس از انقلاب اسلامی تحت تأثیر تحول در نظام آموزشی کشور(از جمله افزوده شدن مقطع راهنمایی تحصیلی) تغییرات شکلی و محتوایی فراوانی یافت و تدریس زبان انگلیسی از سال نخست مقطع راهنمایی تحصیلی آغاز گردید.



قسمتی از پیشینه تحقیق:
 صفرنواده و همکاران(1389) نیز در تحقیقی باعنوان " تحلیل و آسیب‌شناسی محتوای کتب درسی زبانانگلیسی دوره متوسطه و ارزیابی آن با معیار رویکرد ارتباطی زبان" محتوای کتب درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه را با معیار رویکرد ارتباطی زبان مورد ارزیابی قرار دادند و نتایج تحقیق نشان داد که؛ برنامه درسی در حوزه نظر دچار کاستی و نقصان می‌باشد و با نگاه به ماهیت زبان از منظر ساختارگرایانه و یادگیری از منظر رفتارگرایانه منجربه یادگیری‌های مکانیکی، دور از معنا و بالطبع کوتاه‌مدت در فراگیران می‌شود. همچنین در میان مهارت‌های چهارگانه زبان‌آموزی  به مهارت نوشتن در قالب جمله بر اساس نکات دستوری مشخص‌شده بیشتر پرداخته شده و فعالیت‌ها غالباً با تأسی از روش‌های سنتی در قالب کاربردهای مکانیکی جمله‌ها و الگو‌های زبانی می‌باشند درحالی‌که فعالیت‌های معنادار براساس بافت و متن معنادار تنظیم می‌شوند نه جمله‌های مجزا و پراکنده.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
2-1.مقدمه     
2-2.نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در ایران       
 2-3. اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها       
 2-4.معرفی اجمالی کتاب انگلیسی پایه هفتم       
 2-5. اهمیت ارزیابی کتاب‌های درسی       
 2-6.اهداف ارزیابی     
 2-7.پیشینه تحقیق در خارج از کشور     
 2-8.پیشینه تحقیق در داخل کشور  
منابع   
 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2424 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:36 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل