تحقیق بررسی يك مدل تصادفي مربوط به تصميمات استراتژيك
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
مقدمه
دراين فصل مطالب ارائه شده در فصول گذشته را براي ارائه و تهيه مدل تصادفي مورد تحليل قرار ميدهيم. در اين رابطه متغيرهاي تأثيرگذار و مهم را در مدل بررسي كرده و ميتوان ميزان خطرپذيري را با توجه به متغيرهاي اطلاعاتي و نحوه بر هم كنش و اثر متقابل آنها تحليل ميكنيم.
ـ مدل تصادفي: تصميمات استراتژيك
ما تلاش ميكنيم عوامل تأثيرگذار در تصميمگيري را برحسب متغيرها تهيه كرده و ارتباطات بين آنها را تعيين كنيم. تلاشها در جهت ارائه و تكميل مدل يكپارچه و پيشرفته است. اين امر با درنظر گرفتن متغيرهاي مهم و تأثيرگذار در چهار فهرست قابل ارائه است كه اين موارد داراي ويژگيهاي مشتركي هستند. اين موارد بشرح زير هستند.
ـ ويژگيها و خصوصيات محيطي: اين متغيرها مربوط به ماهيت ساختار هستند و بر چهارچوب سازماني آن ميتوانند تأثير داشته باشند.
ويژگيهاي واحد «بخش» تصميمگيري: متغيرهاي زيادي در ارتباط با اين موضوع وجود دارند كه ميتوانند در فرآيند تصميمگيري تأثيرگذار باشند.
ـ ويژگيهاي اطلاعاتي: اين متغيرها با ابعاد و مقادير كمي ارتباط دارند كه در اين رابطه اطلاعات و سيستم اطلاعاتي مرتبط با آنان بهگونهاي طراحي شدهاند كه بتوانند از فرآيند تصميمگيري استراتژيك حمايت و پشتيباني كنند.
90101 ويژگيهاي محيط كاري «كاربردي»:
فرآيند انجام هر تصميمگيري نميتواند بدون وجود فضاي كاربردي قابل پيادهسازي نيست. اين فرآيند به منظور تحقق علاوه بر محيط پيادهسازي به عواملي نيز نيازمند است. مهمترين اين موارد بشرح زير هستند.
ـ محيط و فضاي خارجي: تقاضا و درخواستها براي دريافت هر نوع خدمات ميتواند سبب اعمال فشار و تنش بر محيط شود و بدنبال آن فضاي بازار و شرايط حاكم برآن و ميزان تقاضاي مشتري تأثير ميپذيرند. در اين رابطه برخي آژانسها و نمايندگيها ميتوانند سبب تشويق و ترغيب فعاليتهاي سازماني و تحولات درون آن شوند.
ـ محيط سازماني: درحين فرآيند سازماندهي، چهارچوب كاري از جمله عوامل مهم و كليدي در اين رابطه هستند. ميزان ارتباطات و بر هم كنشهاي داخلي ميتوانند عملكرد حفاظتي و پشتيباني از فعاليتهاي مديريتي را انجام دهد. اهداف و سياستها برپايه محيط كاربردي و عملياتي تعيين ميشوند.
فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 20