تحقیق آشنايي با بخش تداركات سازمانها

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تحقیق در مورد آشنايي با بخش تداركات سازمانها

 

فهرست

مقدمه

نقش‌ اينترنت‌ در تغيير شكل‌ سازمان‌ تداركات‌

سازمان‌ تداركات‌

وظيفه‌هاي‌ استراتژيك‌ در مقابل‌ وظيفه‌هاي‌ معامله‌اي‌

تداركات‌ مستقيم‌ در مقابل‌ غيرمستقيم‌ 

سطح‌ استراتژيك‌ و معاملاتي‌ فعاليتهاي‌ تداركات‌

تمركز سنتي‌ تداركات‌ توليدگرا برعمليات‌

نكات‌ تمركزي‌ مديريت‌

آثار اينترنت‌ و تكنولوژي‌هاي‌ وب‌

همگرايي‌ بين‌ تداركات‌ مستقيم‌ و غيرمستقيم

همگرايي‌ بين‌ وظايف‌ عملياتي‌ و وظايف‌ استراتژيك‌

تداركات و كنترل موجودي

شرح و ظايف امور تداركات و قراردادها

خلاصه‌

مقدمه

بهره‌وري يكي از ديرپاترين مفاهيم در محاسبه هزينه‌هاي تعداد بر نيروي كار يك كارخانه است. همچنان كه رقابت جهاني‌تر مي‌شود؛ نوآوري و خلاقيت نيز از سطح بنگاه - بنگاه به سطح زنجيره تأمين - زنجيره تأمين جابجا مي‌شود. افزايش مزيت رقابتي تنها در صورتي حاصل مي‌شود كه تمامي بازيگران زنجيره تأمين كاملاً با يكديگر هماهنگ باشند. مديريت زنجيره تأمين (SCM) در برگيرنده تمامي برنامه‌ريزي‌ها و مديريت فعاليت‌هايي است كه در تدارك, تأمين, تبديل و هماهنگي‌هاي لجستيكي مي باشد. از اين منظر, مديريت زنجيره تأمين شامل همكاري و هماهنگي با شركاي زنجيره نيز -كه مي‌توانند تأمين‌كنندگان, واسطه‌ها, ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث و مشتريان باشند- خواهد بود. در واقع مديريت زنجيره تأمين, وظيفه يكپارچه‌سازي عرضه و تقاضا را در داخل و ميان شركت‌ها را بر عهده دارد. مديريت لجستيك بخشي از SCM كه وظيفه اصلي آن برنامه ريزي, اجرا‌‌‌‌‌‌‌‌ وكنترل جريان مستقيم و معكوس مواد , كالاها و اطلاعات مرتبط و ذخيره سازي آنها به گونه اي كارا و اثر بخش ميان نقطه مبدأ و نقطه مصرف به منظور برآوردن الزامات مشتري مي باشد. فعاليتهاي مديريت لجستيك نوعاً شامل مديريت حمل و نقل ورودي و خرو‌جي ,‌ مديريت ناوگان حمل , انبارداري , جابجايي ‌مواد و كالا اجراي سفارش , طراحي شبكه لجستيك مديريت موجودي برنامه ريزي عرضه و تقاضا و مديريت اشخاص ثالث تأمين كننده خدمات لجستيك است.عملكرد لجستيك تا حدودي شامل تدارك و‌خريد, برنامه‌ريزي و زمانبندي‌توليد, مونتاژ ‌‌وبسته بندي و خدمات به مشتريان مي شود.لجستيك در تمامي سطوح برنامه ريزي و‌ اجرا حضور‌ فعال دارد: چه استراتژيك , چه عملياتي و چه تاكتيكي. مديريت لجستيك يك عمليات يكپارچه ساز است كه تمامي فعاليتهاي لجستيكي را با هم ‌‌‌‌هماهنگ ساخته و بهينه مي‌نمايد. بديهي‌است كه تحت اين مديريت فعايت‌هاي لجستيك مي بايد به هماهنگي و يكپارچگي با سايرفعاليتها اعم از بازاريابي , فروش , ساخت وتوليد , مالي و فناوري اطلاعات دست يابند.

 

فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات : 37


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1212 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:50 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل