بررسی تفاوت ويژگي‌هاي شخصيتي دانشجويان پسر رشته‌هاي كامپيوتر روانشناسي و معماري

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

فهرست مطالب

چكيده      1

فصل اول: طرح تحقيق

مقدمه      3

موضوع تحقيق       4

مساله‌هاي تحقيق     5

هدف و اهميت تحقيق            5

فرضيه تحقيق        7

مشخص كردن متغيرها          7

تعريف مفاهيم و اصطلاحات    8

فصل دوم: ادبيات تحقيق

تاريخچه و تعريف   11

شكل‌گيري شخصيت 13

عوامل ارثي          14

عوامل محيطي       15

نظريه‌هاي شخصيت 21

نظريه روان پويايي  21

ارزيابي   24

نظريه صفات         26

نظريه يادگيري       30

نظريه پديدار شناختي            34

ديدگاهي در مورد ديدگاهها      40

ارزيابي شخصيت    41

طبقه‌بندي آزمونها    42

انواع آزمونها        46

فصل سوم: روش تحقيق

روش و نوع تحقيق  50

جامعه تحقيق         51

نمونه و روش نمونه‌گيري       51

ابزار تحقيق          52

روش اجرا           53

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده‌ها

جدول خي دو        57

تفسير      59

عنوان     صفحه

فصل پنجم: خلاصه بحث و نتيجه‌گيري

خلاصه بحث         61

محدوديتها و مشكلات            62

پيشنهادات 63

فهرست منابع         64

پيوست نمونه پرسشنامه اجرا شده          67

چكيده

موضوع تحقيق حاضر عبارت است از مقايسه تفاوت ويژگي‌هاي شخصيتي دانشجويان پسر رشته‌هاي كامپيوتر، روانشناسي، معماري. فرض تحقيق نيز عبارت است از اينكه بين ويژگيهاي كامپيوتر، روانشناسي، معماري رابطه وجود دارد. جامعه مورد مطالعه تمامي دانشجويان مشغول به تحصيل در رشته‌هاي كامپيوتر، روانشناسي و در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن است، و نمونه تحقيق از هر گروه تحصيلي به تعداد 30 نفر انتخاب شده كه مجموعاً 90 نفر مي‌باشند. ابزار مورد استفاده آزمون شخصيت آيزنك است بر طبق استف اده از روش آماري جدول خي2 فرض تحقيق شد بدين معني كه دانشجويان هر رشته ويژگيهاي شخصيتي خاصي دارند.

1-1- مقدمه

برخي از روان‌شناسان اروپايي و آمريكايي هر وقت مي‌خواهند از ريشه‌هاي اختلاف نظر دراره موضوعي حرف بزنند از داستان «پيلي در تاريكي» مولوي مثالي مي‌آورند. داستاني كه در آن سه نفر كه تا به حال فيل نديده‌اند در اطاقي تاريك فيلي را لمس مي‌كنند و براساسآن قسمت از بدن فيل كه به دستشان مي‌آيد تصويري خاص و مطابق شناخت خود، از فيل عنوان مي‌كنند.

اين داستان، در مورد روان‌شناسان مصداق دارد. آنها بنا به اطلاعات اوليه خود و بنا به ديدگاه خاصي كه دارند اشخاص را به صورتهاي مختلف در نظر مي‌گيرند. از آنجا كه نمي‌توان شخصيت را به طور عيني لمس كرد و كليت آن را يكسان در نظر گرفت، مفاهيم مربوط به آن مانند داستان لمس فيل در  تاريكي است. (گنجي، 1385).

نظريه پردزاان، شخصيت را به صورتالگوهاي رفتاري تقريباً ثابت و الگوهاي فكري و هيجاني تقريباً ثابت كه از شخصي به شخص ديگر تغيير مي‌يابند، تعريف مي‌كنند. اين رفتارها شيوه سازگاري فرد با الزامهاي زندگي را نشان مي‌دهند. پس مي‌توان گفت كه شخصيت يعني فرقهاي رفتاري مشاهده شده در افراد. (گنجي، 1385).

از آنجا كه رشته‌هاي تحصيلي و در نتيجه رشته‌هاي شغلي متفاوت داراي ويژگيهاي متفاوتي هستند كه هر كدام از آنها با جنبه‌اي خاص از شخصيت يك فرد سازگار است،‌ به نظر مي‌رسد لازم است كه بين ويژگيهاي شغلي و ويژگيهاي شخصيتي فرد هماهنگي وجود داشته باشد تا پيشرفت در كار حاصل آيد. امروزه به موازات گسترش اجتماعات و رشد جمعيت، تعداد افراد لازم‌التعليم افزايش پيدا كرده و همچنين با پيشرفت علوم و تكنولوژي، تخصص و مهارت در كار نيز مورد تأكيد قرار گرفته است و بنابراين برخلاف گذشته مشاغل از طريق استاد- شاگردي و توسط پدر به فرزند تعليم داده نمي‌شود و به فردو خصايص ويژه‌اش توجه مي‌گردد.

 

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

تعداد صفحات : 71

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1240 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 71

حجم فایل:391 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل