تحقیق اثر آب (واترمارکینگ)

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته هنر و گرافیک (آموزش_و_پژوهش)

مـشـخـصـات فـایـل

عـنـوان تـحـقـیـق : اثر آب
فـرمـت فـایـل : word
تـعـداد صـفـحـات : 66
مـنـاسـب جـهـت ارائـه تـحـقـیـق کـلاســی

بـخـشـی از مـتـن ایـن تـحـقـیـق :

به طور کلی واترمارکینگ به پنهان کردن یک داده ( واترمارک)  در داده پوشاننده (پوشش) به منظور اعمال حق مالکیت روی پوشش، گفته می شود. که شباهت زیادی به استگانوگرافی دارد. استگانوگرافی حمل مخفی یک داده در داده دیگر است. در هر دو این روشها از افزونگی موجود در پوشش استفاده می شود. این پوشش می¬تواند صدا، تصویر، عکس و حتی متن باشد. زیرا همانطور که می دانید این پوششها حاوی افزونگی زیادی هستند. البته با استفاده از روش طیف گسترده می توان راز را در  نویز موجود در پوشش نیز قرار داد.
از آنجایی که هر دو روش  استگانوگرافی و واترمارکینگ یک داده را در داخل داده دیگری مخفی می کنند و بدین طریق یک داده را در داده دیگر حمل می کنند به هم شباهت دارند. اما با توجه به هدف طراحی از یکدیگر متمایز می شوند. هدف از استگانوگرافی مخفی کردن یک داده در پوشش است بطوریکه وجود داده مخفی در پوشش آشکار نشود و هدف آن مقاومت در برابر تغییرات نیست. اما واترمارکینگ با هدف اعمال مالکیت طراحی شده است و هدف آن حمل اطلاعات نه لزوما مخفی در پوشش است بطوریکه در برابر تغییرات روی پوشش مقاوم باشد و در صورت ایجاد تغیییرات روی پوشش اطلاعات مخفی قابل بازیابی باشد. در واترمارکینگ هدف مخفی ماندن وجود واترمارک نیست لذا امکان دارد که وجود واترمارک در پوشش کاملا قابل رویت باشد...

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته هنر و گرافیک (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1615 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 66

حجم فایل:370 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل