رابطه سبک های دلبستگی و خودكارآمدي با امید به زندگی در دانشآموزان
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی). 9
مفاهيم اساسي در نظريه دلبستگي.. 17
دلبستگي و كاوش در سراسر چرخه زندگي.. 19
دلبستگي ايمن به عنوان يك عامل محافظ.. 19
ارتباط نظريه دلبستگي با نظريات ديگر. 21
چارچوب تكاملي نظريه دلبستگي.. 25
شيوههاي جديد ارزيابي دلبستگي كودكان. 30
سلسله مراتب اشخاص مورد دلبستگي.. 32
دلبستگي و تأثيرات آن بر شخصيت و زندگي آينده افراد. 33
دلبستگي و آسيب شناسي رواني.. 34
تأثير خودکارآمدی بر فرايندهای انگيزشی.. 43
داوری در مورد سطح خودکارآمدی.. 45
ارزيابی کارآمدی در سنين مختلف... 45
نظريه اسنايدر پيرامون اميد به زندگي.. 50
امید به زندگی در لحظه تولد. 51
احتمال بقاء یا توان زندگی.. 52
پهنه عمر و تفاوت آن با امید به زندگی.. 53
برخي از مطالعات صورت گرفته در داخل كشور. 54
مروري بر برخي از مطالعات خارج از كشور. 56
جامعه آماري، روش نمونهگيري و حجم نمونه. 59
روش نمونه گیری و حجم نمونه. 60
طرح پژوهش... Error! Bookmark not defined.
فصل چهارم: یافته های پژوهش... 65
آمار استنباطی (آزمون فرضیه ها). 68
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 73
منابع و ماخذ.................................................................................................................................77
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 4-1- وضعیت سبک دلبستگی دانش آموزان. 66
جدول 4-3- همبستگي بين سبك هاي دلبستگي و اميد به زندگي.. 68
جدول 4-4- همبستگي بين سبكهاي دلبستگي و خودكارآمدي.. 69
جدول 4-5- ماتريس همبستگي متغيرهاي خودكارآمدي و اميد به زندگي.. 70
چکیده
سبک دلبستگی یکی از مهمترین منابع درون فردی است که می تواند سطوح تنش و ناتوانی را در شرایط ناگوار تعدیل نموده و اثرات تنش را کم رنگتر نماید، هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه سبکهای دلبستگی و خودكارآمدي با امید به زندگی بود دانشآموزان بود. روش: روش انجام پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل تمام دانشآموزان پسر سال آخر مقطع متوسطه شهرستان بیجار در سال تحصیلی 92-91 بود با استفاده از نمونه گیری خوشه ای چند مرحلهای 180 نفر از دانش آموزان پسر سال آخرمتوسطه شهر بیجار انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارتند از: پرسشنامه سبک دلبستگی بزرگسالان، خودكارآمدي شرز و همكاران و پرسشنامه اميد به زندگي ميلر، در اين پژوهش جهت تجزيه و تحليل داده ها و به دست آوردن رابطه بين متغيرها از آزمون همبستگي پيرسون و رگرسيون استفاده گرديد.
یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد بین سبك دلبستگي ايمن در دانش آموزان با اميد به زندگي رابطه مثبت، بين سبك دلبستگي ايمن و خودكارآمدي دانش آموزان رابطه مثبت و بين سبك دلبستگي اجتنابي و اضطرابي با خودكارآمدي رابطه معكوس و با اميد به زندگي رابطه معني داري به دست نيامد. نتايج تحليل رگرسيون نشان داد سبك دلبستگي ايمن توان پيش بيني متغيرهاي خودكارآمدي و اميد به زندگي را دارد.
تعداد مشاهده: 3921 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 92
حجم فایل:699 کیلوبایت