مبانی نظری فصل دوم: بررسی رابطه میزان استفاده از رسانه هایی نوین اطلاعاتی و ارتباطی به همراه منابع
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
مبانی نظری فصل دوم: بررسی رابطه میزان استفاده از رسانه هایی نوین اطلاعاتی و ارتباطی به همراه منابع
فهرست
مبانی نظری و پیشینه پژوهشی 15
2- 1- بخش اول: فناوری اطلاعات 16
1-2- 1- مفهوم فناوری اطلاعات 16
1-2- 2- فناوری اطلاعات و ارتباطات 17
1-2- 3- تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات 19
1-2- 4- تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران 20
1-2- 5- تاریخچه رایانه 20
1-2- 6- تاریخچه اینترنت: 21
1-2- 7- حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات 21
1-2- 8- کامپیوتر 22
1-2- 9- ویدئو 23
1-2- 10- تلویزیون 25
1-2- 11- مزایای استفاده از تلویزیون در آموزش 26
1-2- 12- اینترنت 27
1-2- 13- گسترش شگفت انگیز اینترنت و آینده آن 27
1-2- 14- بهره گیری گسترده از اینترنت 27
1-2- 15- دسترسی به کتابخانه ها و مراکز علمیو آموزشی از طریق اینترنت 28
1-2- 16- رادیو 29
1-2- 17- گوش دادن به عنوان یک مهارت 29
1-2- 18- تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری 30
1-2- 19- فاوا و کیفیت آموزشی 31
1-2- 20- فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش 32
1-2- 21- اهمیت و ضرورت فناوری اطلاعات در نظام آموزشی کشور 33
1-2- 22- تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بر کارکردهای نظام آموزش و پرورش 35
1-2- 23- جایگاه فناوری اطلاعات در آموزش 36
1-2- 24- فناوری آموزشی 37
1-2- 25- ویژگی های فناوری آموزشی 39
1-2- 26- کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت 40
1-2- 27- کارکردهای فناوری های آموزشی در یادگیری 41
1-2- 28- کارکرد آموزشی 41
1-2- 29- کارکرد اکتشافی 42
1-2- 30- کارکرد ابزاری 42
1-2- 31- کارکرد ارتباطی 42
1-2- 32- فواید فناوری آموزشی در آموزش و یادگیری 42
1-2- 33- تاریخچه پیدایش و تحول فناوری آموزشی 46
1-2- 34- وظایف، مسئولیت ها و نقش های دبیران در نظام پویای آموزش 47
1-2- 35- آمادگی از جهت فنی برای بکارگیری فناوری و کسب اطلاعات مورد نیاز 47
1-2- 36- استفاده از فنون فاوا در شرایط و موقعیت های حساس و مبتنی بر نیازهای برنامه درسی 49
1-2- 37- تولید کننده اطلاعات 49
1-2- 38- طراحی یادگیری های گروهی و مشارکتی 50
1-2- 39- تسهیل گر و راهنما 51
1-2- 40- تلفیق کننده متون و برنامه درسی با فاوا و اصلاح کننده آن از این طریق 52
1-2- 41- یاد گیرنده و پژوهشگر 53
1-2- 42- ایجاد کننده انگیزه در دانش آموزان 54
1-2- 43- ارائه دهنده موضوعات اخلاقی، قانونی و انسانی در زمینه استفاده از رایانه و فناوری 55
1-2- 44- نظارت و رهبری آموزش 55
1-2- 45- ارزشیابی و بازنگری در برنامه و مواد و مطالب درسی با توجه به نتایج ارزیابی 56
1-2- 46- هماهنگ کننده بکارگیری فناوی اطلاعات و ارتباطات 56
1-2- 47- ایجاد انگیزه در دبیران نسبت به کاربرد فاوا 57
1-2- 48- انعطاف پذیری فرصت های رشد و توسعه حرفهای 59
1-2- 49- ویژگی های آموزشی دبیران امروز 60
1-2- 50- دانش آموزان و فاوا 63
1-2- 51- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش های جدید دبیر و دانش آموز 64
1-2- 52- چالش های دبیران در کاربرد فاوا 68
2- 2- بحش دوم: شادکامی در روان شناسی: 69
2-2- 1- شادکامی و مفهوم آن 69
2-2- 2- تعاریف نظری شادکامی: 73
2-2- 3- شادکامی، ساختار و مؤلفه ها: 74
2-2- 4- شادکامیو رویدادهای زندگی 76
2-2- 5- شادکامی، اهداف و فرهنگ 77
2-2- 6- شادکامیو تفاوت های وابسته به سن: 78
2-2- 7- شادکامیو مذهب: 79
2- 3- بخش سوم: سلامت معنوی 81
3-2- 1- مفهوم سلامت معنوی 81
3-2- 2- شناسایی راهکار مناسب در تبیین سلامت معنوی 81
3-2- 3- شناخت نیازهای معنوی در بیماران 83
3-2- 4- تأثير دين و باورهاي ديني در سلامت رواني فرد و جامعه 86
3-2- 5- تاثير دين و باورهاي مذهبي در بهداشت رواني 87
3-2- 6- مقابلههای ديني و سلامت رواني 88
3-2- 7- دين و بيماري رواني 89
2- 4- مرور ادبیات و سوابق مربوطه 92
4-2- 1- پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل 92
4-2- 2- پیشینه تحقيقات انجام شده در خارج از کشور 94
2- 5- جمع بندی: 96