مبانی نظری فصل دوم: بررسی رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با فرسودگی شغلی به همراه منابع
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
مبانی نظری فصل دوم: بررسی رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با فرسودگی شغلی به همراه منابع
فهرست
فصل دوم: مروري بر ادبيات و پيشينه تحقيق
مقدمه 13
2- 1- فرسودگی شغلی 13
1-2- 1- تعاریف فرسودگی شغلی 14
1-2- 2- گروههای در معرض خطر فرسودگی شغلی 15
1-2- 3- علائم و نشانههای فرسودگی شغلی 17
1-2- 4- عوامل مؤثر در فرسودگی شغلی: 18
1-2- 5- علل فرسودگی شغلی: 21
1-2- 6- رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی: 24
1-2- 7- رویکرد بالینی 24
1-2- 8- رویکرد روانشناختی – اجتماعی 25
1-2- 9- رویکرد تعاملی چرنیس 25
1-2- 10- مدل کپنر 27
1-2- 11- رویکرد ساختاری: 27
1-2- 12- مراحل و سیر فرسودگی 28
1-2- 13- پيامدهاي فرسودگي شغلي 28
1-2- 14- راهبردهاي مقابله با فرسودگي شغلي 29
1-2- 15- راهبردهاي سازماني مقابله با فرسودگي شغلي 30
1-2- 16- شیوههای پيشگيري از فرسودگي شغلي 30
1-2- 17- راه حلهای كوتاه مدت و بلند مدت براي مقابله با فرسودگي شغلي 31
1-2- 18- درمان فرسودگي شغلي 33
1-2- 19- روشهای درمانی 33
19-1-2- 1- روان درمانی: 33
19-1-2- 2- درمانهای شیمیایی: 34
19-1-2- 3- درمانهای فیزیکی: 34
19-1-2- 4- درمانهای عصبی: 34
2- 2- هوش عاطفی 34
2-2- 1- عوامل مؤثر بر هوش 36
2-2- 2- انواع هوش: 36
2-2- 3- تعریف هوش هیجانی: 37
2-2- 4- تاریخچه ظهور و پیدایش هوش هیجانی: 37
2-2- 5- دیدگاههای مختلف مربوط به هوش هیجانی و مؤلفههای آن 40
5-2-2- 1- هوش هیجانی مبتنی بر صفات شخصی (ترکیبی) 40
5-2-2- 2- هوش هیجانی مبتنی بر توانمندی 40
2-2- 6- هوش هیجانی از دیدگاه گلمن: 41
6-2-2- 1- خودآگاهی 41
6-2-2- 2- خود کنترلی 42
6-2-2- 3- انگیزش 42
6-2-2- 4- همدلی یا شناسایی هیجانهای دیگران 43
6-2-2- 5- مدیریت روابط یا مهارت اجتماعی: 43
2-2- 7- هوش هیجانی از دیدگاه "بار-آن": 44
1-7-2-2- حیطه درون فردی 46
7-2-2- 2- حیطه برون فردی 47
7-2-2- 3- حیطه سازگاری 48
7-2-2- 4- حیطه کنترل استرس 48
7-2-2- 5- حیطه خلق کلی 49
2-2- 8- هوش عاطفی از دیدگاه (مایر و سالووی) 49
8-2-2- 1- خودآگاهی: 49
8-2-2- 2- خود نظم دهی (خود مدیریتی) : 50
8-2-2- 3- خود انگیزشی: 51
8-2-2- 4- همدلی: 51
8-2-2- 5- مهارتهای اجتماعی یا تنظیم روابط با دیگران: 51
2-2- 9- ابعاد هوش عاطفی در مدیریت و رهبری در دیدگاه مایر و سالووی 51
2-2- 10- هوش عاطفی از دیدگاه "گاردنر": 53
10-2-2- 1- هوش تصویری – فضایی: 53
10-2-2- 2- هوش کلامی- زبانی 54
10-2-2- 3- هوش منطقی – ریاضی 54
10-2-2- 4- هوش اندامی– جنبشی 55
5-10-2-2- هوش موسیقیایی 55
6-10-2-2- هوش میان فردی: 56
7-10-2-2- هوش درون فردی 56
8-10-2-2- هوش طبیعت گرا 56
10-2-2- 9- هوش هیجانی از دید گاه "کوپر": 57
2- 3- هوش معنوی 58
3-2- 1- نعمت هوش 58
3-2- 2- نماد هوش معنوی 59
3-2- 3- توصیف معنویت 59
3-2- 4- توصیف هوش 60
3-2- 5- مفهوم کلی هوش معنوی 62
3-2- 6- هم سویی هوش و تجربه معنوی در توانایی حل مسئله 64
3-2- 7- تشخیص افتراقی هوش معنوی باهوش کلی و هیجانی 64
3-2- 8- هوش معنوی و مؤلفههای آن: 65
3-2- 9- مبانی هوش معنوی 68
3-2- 10- جايگاه هوش معنوي در سازمان 70
11-3-2- راهكارهاي رشد و تقويت هوش معنوي از منظر آموزههای دين اسلام 71
2- 4- تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور: 73
4-2- 1- تحقیقات داخلی: 73
4-2- 2- تحقیقات خارجی: 75