بررسی اثر بخشی آموزش هوش اخلاقی برکنترل تکانه و تاب اوری درمانجویان وابسته به مواد
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
مبانی نظری فصل دوم: بررسی اثر بخشی آموزش هوش اخلاقی برکنترل تکانه و تاب اوری درمانجویان وابسته به مواد به همراه منابع
فهرست
فصل دوم 9
مروري بر ادبيات و پيشينه تحقيق 9
2- 1- بخش اول: هوش اخلاقی 10
1-2- 1- مقدمه: 10
1-2- 2- اصول ضروری هوش اخلاقی 12
1-2- 3- ابعادهوش اخلاقی ازدیدگاه لنیک وکیل 13
1-2- 4- مؤلفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل ازدیدگاه قرآن کریم وائمه معصومین(ع) 14
1-2- 5- درستکاری 14
1-2- 6- مسئولیت پذیری 15
1-2- 7- دلسوزی 15
1-2- 8- بخشش 15
1-2- 9- نکاتی برای ایجاد هوش اخلاقی 16
1-2- 10- انتقال ارزش ها، پایه هوش اخلاقی 18
2- 2- بخش دوم: تکانشگری 19
2-2- 1- رویکرد زیستی 20
2-2- 2- لوب فرونتال: 22
2-2- 3- رویکرد روانشناختی 22
2-2- 4- تکانشگری در نظریات شخصیت 23
2-2- 5- نظریه برانگیختگی آیزنک 23
2-2- 6- نظریه حساسیت به تقویت گری (RST) 25
2-2- 7- ساختار مغزی اصلی زیربنایی BIS و بعد اضطراب 26
2-2- 8- تکانشگری در حیوانات 26
2-2- 9- جنسیت و تکانشگری 26
2-2- 10- تکانشگری در گستره زندگی 27
2-2- 11- اختلالات مرتبط با تکانشگری (نقش تکانشگری در اختلالات روانپزشکی) 28
2-2- 12- اختلال شخصیت ضداجتماعی 29
2-2- 13- اختلال شخصیت مرزی 30
2-2- 14- سوء مصرف/ وابستگی مواد 31
2-2- 15- اختلال دوقطبی 32
2-2- 16- ADHD و اختلال سلوک 33
2-2- 17- رویکردهای دارویی و رواندرمانی برای درمان تکانشگری 34
2-2- 18- دارودرمانی 36
2-2- 19- تکانشگری در DSM-5 36
2-2- 20- ترجمه ابتدای فصل اختلالات رفتار ایذایی، کنترل تکانه و سلوک در DSM-5 37
2-2- 21- شیوه های سنجش تکانشگری 38
2-2- 22- مقیاس های خودگزارش دهی: 38
2-2- 23- مقیاس های آزمایشگاهی رفتاری 39
2-2- 24- پتانسیل های وابسته به رویداد 39
2- 3- بخش سوم: تاب آوري 39
2-2- 1- مبانی نظری سازه تاب آوری 42
2-2- 2- عناصر تاب آوری و دیدگاهها 42
2-2- 3- چگونگی شکل گیری تاب آوری 43
2-2- 4- رویکردهای نظری پیرامون تاب آوری: 44
2-2- 5- الف- رویکرد روان شناسی مثبت نگر 44
2-2- 6- ب- رویکرد انسان گرایی 44
2-2- 7- ج- دیدگاه رشدی: 45
2-2- 8- د- دیدگاه روانشناسی تحولی 45
2-2- 9- احساس انسجام( مفهوم نزديک به تاب آوري) 45
2-2- 10- سرسختي رواني 46
2-2- 11- مؤلفههاي تاب آوري 47
2-2- 12- مهارت حل مسأله 48
2-2- 13- نظريههاي حل مسأله 48
2-2- 14- الف- حل مسأله و نظريۀ يادگيري شناختي 48
2-2- 15- ب- حل مسأله و نظريۀ پردازش اطلاعات 49
2-2- 16- ج- حل مسأله و نظريۀ فراشناخت 50
2-2- 17- د- حل مسأله و نظريۀ ساختارگرايي 50
2-2- 18- خودكارآمدي 51
2-2- 19- نظريه خودكارآمدي بندورا 52
2-2- 20- معناداري زندگي 53
2-2- 21- خوش بيني (خرده مقياس معنامندي) 53
2-2- 22- دوستي 54
2-2- 23- ارتباط مؤثر 56
2-2- 24- خودآگاهي 58
2-2- 25- عزت نفس 59
2-2- 26- کنترل هيجان ها 61
2-2- 27- الف- استرس 61
2-2- 28- ب- خشم 62
2-2- 29- موجهای پژوهش درباره تاب آوری 64
2-2- 30- موج اول: تاب آوری فردی و عاملهایی که تفاوت ایجاد میکند 64
2-2- 31- موج دوم: فرایند تاب آوری 69
2-2- 32- ویژگی بافتی فرایندهای حفاظتی 70
2-2- 33- ثبات و تغییردر سازگاری افراد تاب آور 71
2-2- 34- تأثیرات فرهنگی روی تاب آوری 72
2-2- 35- موج سوم: مداخله برای ایجاد تاب آوری 72
2-2- 36- نیمرخ فرد تاب آور 73
2-2- 37- شایستگی اجتماعی 73
2-2- 38- مهارتهای مشکلگشایی 74
2-2- 39- استقلال 74
2-2- 40- حس هدفمندی 75
2-2- 41- اعتماد بهنفس 76
2-2- 42- احساس کفایت 76
2-2- 43- احساس داشتن یک پایگاه ایمن 77
2-2- 44- پیشینه پژوهشی در خصوص ارتباط متغیرهای تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری 79
2- 4- پیشینه تحقیق های انجام شده در داخل و خارج از کشور: 86
4-2- 1- تحقیقات انجام شده داخلی 86
4-2- 2- تحقیقات انجام شده درخارج 90