بررسی رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدایی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

مبانی نظری فصل دوم: بررسی رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدایی    به همراه منابع

فهرست

فصل دوم: مروري بر ادبيات و پيشينه تحقيق    11
مقدمه:    12
2- 1- بخش اول: الگوهای ارتباطی خانواده    12
1-2- 1- مفهوم خانواده    12
1-2- 2- ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده    13
1-2- 3- جهت گیری گفت و شنود    14
1-2- 4- جهت گیری همنوایی    15
1-2- 5- انواع الگوهای ارتباطی خانواده    15
1-2- 6- خانوادهای توافق کننده    16
1-2- 7- خانواده های کثرت گرا    16
1-2- 8- خانواده های محافظت کننده    16
1-2- 9- خانواده های بی قید    17
1-2- 10- ارتباط خانوادگی    17
1-2- 11- الگوها و شیوه های رفتار والدین    18
1-2- 12- الف) فرزند پروری مقتدرانه    20
1-2- 13- ب)فرزندپروری مستبدانه    20
1-2- 14- ج)فرزند پروری آسان گیرانه    21
1-2- 15- د) فرزندپروری بی اعتنا    21
1-2- 16- الگوهای ارتباطی    22
1-2- 17- نظریه‌های الگوهای ارتباطی    25
1-2- 18- نظریه سیستم‌های خانواده    26
1-2- 19- ﻧﻈﺮﻳﺔ اﻧﺘﺨﺎب ﮔﻼﺳﺮ    26
1-2- 20- مدل خطي ارتباط    29
1-2- 21- رویکرد ارتباطی خانواده    30
1-2- 22- رویکرد غنی سازی ارتباط    31
1-2- 23- باورهای اساسی رویکرد غنی سازی ارتباط    32
1-2- 24- ارزش‌ها در رویکرد غنی سازی ارتباط    32
2- 2- بخش دوم: پرخاشگری    33
2-2- 1- تعریف پرخاشگری    33
2-2- 2- نشانه های پرخاشگری    33
2-2- 3- انواع رفتارهای پرخاشگرانه    34
2-2- 4- پرخاشگری خشمگینانه    34
2-2- 5- پرخاشگری تجاوزکاران    35
2-2- 6- پرخاشگری ناشی از ترس    35
2-2- 7- پرخاشگری کنشگر    35
2-2- 8- پرخاشگری به منظور حفظ قلمرو    36
2-2- 9- پرخاشگری نوع دوستانه    36
2-2- 10- پرخاشگری ناشی از نر بودن    37
2-2- 11- انواع پرخاشگری از لحاظ تعداد افراد    38
2-2- 12- پرخاشگری شخصی    38
2-2- 13- پرخاشگری جمعی    38
2-2- 14- نظریه های پرخاشگری    38
2-2- 15- نظریه گرایش ذاتی    39
2-2- 16- نظریه سائق    39
2-2- 17- نظریه واکنش به رویدادهای آزاردهنده    40
2-2- 18- نظریه یادگیری اجتماعی    40
2-2- 19- عوامل مؤثر در بروز پرخاشگری    41
2-2- 20- تفاوت های جنسیتی و پرخاشگری    41
2-2- 21- ابزار و وسایل پرخاشگری    43
2-2- 22- الکل    43
2-2- 23- شرایط کاری و زندگی    43
2-2- 24- برانگیختگی جنسی    43
2-2- 25- هرزه نگاری شدید    44
2-2- 26- شخصیت و پرخاشگری    44
2-2- 27- عوامل ارثی و فیزیولوژیکی    44
2-2- 28- طبیعت و مزاج    45
2-2- 29- بیماری های روانی    45
2-2- 30- شیوه تعلیم و تربیت    45
2-2- 31- عوامل اجتماعی و فرهنگی    48
2-2- 32- عوامل اقتصادی    49
2-2- 33- ضایعات مغزی    49
2-2- 34- عوامل تشدید کننده پرخاشگری    49
2-2- 35- اصول پیشگیری از رفتارهای پرخاشگرانه    50
2-2- 36- شناخت وضعیت روانی کودک و عدم تشدید پرخاشگری طبیعی    50
2-2- 37- تقویت رفتارهای جامعه پسند    50
2-2- 38- شیوه هایی برای کنترل پرخاشگری    51
2-2- 39- استدلال    51
2-2- 40- تنبیه شخص پرخاشگر    51
2-2- 41- تقویت رفتارهای مغایر    51
2-2- 42- نقش زمان در کاهش پرخاشگری    52
2-2- 43- مقابله با پرخاشگری ناشی از ناکامی‌در سازمان های آموزشی    52
2-2- 44- روش های برخورد با جریان پرخاشگری    53
2-2- 45- روش های برخورد با تغییرات مورد انتظار    54
2-2- 46- روش های ارائه پاداش (تقویت کننده مثبت)    54
2-2- 47- روش های تنبیه رفتار پرخاشگرایانه    56
2-2- 48- محروم سازی    56
2-2- 49- جریمه کردن    57
3-2- پیشینه پژوهشی    58
1-3-2- پیشینه داخلی    58
2-3-2- پژوهش های خارجی    62

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3044 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word.doc

تعداد صفحات: 70

حجم فایل:394 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل