پاور پوینت در مورد مقایسه سیستم های خرید داخلی و خارجی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن پاورپوینت:

مدیریت خرید به معنای ساده تصمیم گیری نظام مند برای یافتن پاسخهای مفید و مؤثر برای 4 سؤال موضوع خرید موضع خرید منبع خرید و موقع خرید است که آنها را « آمیزه خرید » می نامیم .
آمیزه خرید پاسخگویی قاعده مند به این سؤالات است 
چه بخریم ؟ ( موضوع خرید ) 
چگونه و چرا بخریم ؟( موضع خرید ) 
کجا بخریم ؟ ( منبع خرید ) 
کی بخریم ؟ ( موقع خرید )

آمیزه خرید زمانی مؤثر و مفید و مناسب است که مدیر خرید در یافتن پاسخ به بررسی هر یک از اجزاء‌خویش به 4 عامل زیر توجه و دقت داشته باشد .
1- اولویت 
2- اهمیت 
3- مصلحت 
4- منفعت 

نمای کلی فراید خرید:
1- درخواست خرید 
2- سفارش کالا به فروشنده 

اقسام خرید :
1- خریدهای برنامه ریزی شده 
2- خریدهای موردی ( اضطراری )
3- خرید های متمرکز 
4- خرید های غیر متمرکز 

اقسام خرید از از نظر کمیت (قیمت)
خرید های جزئی 
خریدهای متوسط 
خریدهای عمده

مقایسه و مزایده:
مناقصه : مناقسه عبارت است از اقدام برای خرید و یا دریافت خدمات به حداقل قیمت ممکن ،‌مناقصه به دو صورت انجام می شود 
                   1 - مناقصه عمومی           2- مناقصه محدود 
مزایده :‌ مزایده عبارت است از فروش کالا ، اجناس اسقاط ،‌فرسوده و یا زاید مؤسسه به بالاترین قیمت ممکن

فهرست مطالب پاورپوینت
خرید
نمای کلی فرایند خرید داخلی
اقسام خرید از نظر کمیت ( مبلغ )
نمای کلی فرایند خرید خارجی
کتابهایی که بعنوان منبع از نظر گذرانده شده

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2506 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:19 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل