پاورپوینت بازاریابی، بازارسازی، بازارگردانی وزنجیره بازاریابی و... ویژه مدیران، کارآفرینان ورهبر

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » 🔺پاورپوینت ها

ž تصمیم گیری درباره طرح ریزی کانال توزیع

žيک توليدکننده تازه تاسيس معمولاٌ براي انتخاب کانال توزيع از يک منطقه محدود بازار شروع مي‌کند، چون با محدوديت سرمايه مواجه است و مجبور است از طريق چندواسطه، موجودي کالاي خود را توزيع کند. اين واسطه‌ها مي‌توانند نماينده فروش، عمده‌فروش و يا خرده‌فروش باشند.

اگر شرکت جديدالتاسيسي در محدوده اوليه موفق بود، مي‌تواند بازارخود را گسترش داده و از طريق عوامل واسطه‌ کالاي خود را توزيع کند.

žدر بازارهاي کوچک، توليدکننده مي‌تواند مستقيماٌ محصولات خود را به‌فروش برساند و يا از طريق خرده‌فروش‌ها اقدام به فروش کند و در بازارهاي بزرگ‌تر به عمده فروش‌ها متوسل شود.

žدر مواردي که دسترسي به بازار مشکل است شرکت مي‌تواند از طريق اعطاي امتياز انحصاري به تجار موردنظر کالاهاي خود را توزيع کند. درمجموع، انتخاب کانال توزيع براي توليدکننده بستگي به فرصت‌ها و شرايط موجود داشته، ممکن است با تغيير شرايط،‌ در کانال توزيع نيز تغيير بوجود بيايد.

 

žارکان کانال توزيع را واسطه‌ها تشکيل مي‌دهند و اغلب توليدکنندگان براي رساندن کالاهاي توليدي خود به بازار، از واسطه‌ها استفاده مي‌کنند. بطور خلاصه می توان گفت:

žالف) شبکه توزيع:

ب) کانال بازاریابی و زنجیره عرضه

 

 

žروش های قیمت گذاری ارزشی:

žمبتنی بر تحلیل نیاز ها و ادرکات مشتری است

žانتخاب قیمت بر اساس ارزشی است که مشتریان برای محصولات ما نسبت به محصولات رقبا قائلند

žدر این حالت، مشتریان نسبت به قیمت حساسیت کمتری دارند

žقیمت گذاری پرمایه و گران:

žوقتی محصولی جدید معرفی می کنید

žقیمت بالا را برای نوآوری یا بی نظیر بودن محصول تعیین می کنید

žکوتاه مدت است و با ورود رقبا کاهش می یابد

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » 🔺پاورپوینت ها

تعداد مشاهده: 1819 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

تعداد صفحات: 160

حجم فایل:1,014 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل