راهکارهای ارتقاء هوش مديران در كار امور بين المللي
این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد
بخشی از متن:
چکیده :
در این پژوهش با مطالعه سازه جدید و چند وجهی هوش فرهنگی، به دنبال ارائه راهکارهایی برای ارتقاء این قابلیت در مدیران دولتی دستاندرکار در امور بینالملل هستیم. جامعه مورد نظر دیپلماتهای برجسته و ماموران سابق وزارت خارجه در سایر کشورها (کسانی که در پستهای سفارت یا کارداری قرار داشتهاند) و معاونان، مدیران کل و رؤسای ادارات وزارت خارجه بوده و جامعه در نظر گرفته شده جهت سنجش سطح هوش فرهنگی و سایر تحلیلهای حاصل از پرسشنامه، علاوه بر گروه مذکور، کارکنان سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد وزارت امور خارجه نیز میباشند تعداد نمونه هاي انتخاب شده برابر 20 نفر است. حجم نمونه پرسشنامه 140 نفر است. براي انتخاب نمونههاي مصاحبه از روش غير تصادفي و قضاوتي و به طور مشخص نمونهگيري گلولهبرفي[1] استفاده شده است. براي نمونهگيري جهت گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه هوش فرهنگی، از روش نمونه گيري تصادفي ساده استفاده ميشود. در این تحقیق از تکنیک تحلیل محتوا و روش آنتروپی شانون برای پردازش داده¬های حاصل از مصاحبه و همچنین براي تجزيه تحليل داده¬های حاصل از پرسشنامه از روشهاي مختلف توصيفي و استنباطي استفاده شده است نتایج نشان داد که : بين هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی شناختی ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد.بين هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی انگیزشی ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد. بين هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی رفتاری ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد. بين هوش فرهنگی شناختی و هوش فرهنگی انگیزشی ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد. بين هوش فرهنگی شناختی و هوش فرهنگی رفتاری ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد. بين هوش فرهنگی انگیزشی و هوش فرهنگی رفتاری ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد. نتایج تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه بیان میدارد که کليه مؤلفههاي هوش فرهنگي در وضعیت مناسبی قرار دارد و در میان عوامل مربوط به هوش فرهنگي در وزارت امور خارجه، هوش فرهنگي انگيزشي دارای بالاترین میانگین رتبه و هوش فرهنگي فراشناختي، شناختي و رفتاري به ترتيب رتبههاي پايينتري دارند. بنابراین می بایستی ابتدا هوش فرهنگي رفتاري و بعد از آن به ترتيب هوش فرهنگي شناختي، فراشناختی و در نهايت هوش فرهنگي انگيزشي تقويت شود.
واژگان:هوش قرهنگي.هوش فراشناسي.هوش انگبزه شي.هوش رفتاري
فهرست مطالب
|
عنوان |
صفحه |
|
فصل اول کلیات تحقیق |
1-1 ) مقدمه
1-2) مسأله اصلي تحقيق
1-3) تشريح و بيان موضوع
1-4) ضرورت و اهميت انجام تحقيق
1-5) سابقه تحقيقات و مطالعات گذشته
1-6) سؤالات تحقيق
1-7) اهداف انجام تحقيق
1-8) روش انجام تحقيق
1-9) روش هاي گردآوري اطلاعات
1-10) قلمرو تحقيق
1-11) جامعه و نمونه آماري
1-11-1) جامعه آماري
1-11-2) نمونه آماري
13-1) روش هاي مورد نظر براي تجزيه و تحليل اطلاعات
14-1) تعريف واژه ها و اصطلاحات تخصصي تحقيق
2-1) مقدمه
2-2) تعریف هوش و انواع آن
2-2-1) هوش چندگانه
2-2-2) هوش عاطفي
2-2-3-1) هوش عاطفي و بهره هوشي
2-2-3-2) هوش عاطفي در محيط كار
2-3) هوش فرهنگي
2-3-1) تئوری هوش فرهنگی
2-3-2) عناصر هوش فرهنگي
2-3-3)
2-3-4) مدل موفقیت جهانی مدیران و نقش هوش فرهنگی در آن
2-3-5) ارتباط هوش فرهنگي و تجارب و مأموریتهای برون مرزی
2-3-6) انواع شخصيتها در هوش فرهنگي
2-3-7) تقویت و توسعه هوش فرهنگی
2-3-8) رويكرد هوش فرهنگي در آموزش میان فرهنگی
2-3-8-1) آموزش دادن جنبه فراشناختي ـ شناختي
2-3-8-2) آموزش جنبه انگیزشی
2-3-8-3) آموزش جنبه رفتاری
2-3-8-4) یکپارچه کردن ابعاد هوش فرهنگی
3-1) روش تحقيق
3-2) تحقیق کیفی و کمی
3-2-1) روابط تحقیق کیفی و کمی
3-2-2) تلفیق تحقیق کیفی و کمی
3-3) روشهاي جمع آوري اطلاعات
3-4) مصاحبه
3-4-1) مراحل فرايند مصاحبه
3-4-2) مزايا و معايب مصاحبه
3-5)پرسشنامه
3-6) روایی و پایایی ابزار پژوهش
3-6-1) پايايي )قابليت اعتماد( مصاحبه
3-6-2) پایایی در تحلیل محتوا
3-6-2-1) محاسبه پايايي بازآزمون
3-6-2-2) محاسبه پايايي بين دو كُدگذار
3-6-3) اعتبار (روایی) مصاحبه
3-6-4) پايايي (قابليت اعتماد) پرسشنامهها
3-6-5) تعيين اعتبار (روايي) پرسشنامه
3-6-5-1) بررسي ميزان حجم نمونه در تحليل عاملي
3-6-5-2) مراحل اجراي تحليل عاملي اکتشافی
3-6-5-3) تحليل عاملي تاييدي مدلهاي اندازه گيري
3-6-5-4) تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه هوش فرهنگی
3-6-5-5) مدل اندازه گيري هوش فرهنگی با استفاده تحليل عاملي تاييدي
3-7) جامعة آماري
3-8) قلمرو مکاني تحقيق
3-9) قلمرو زماني تحقيق
3-10) نمونه آماري و روش نمونهگيري
3-10-1) حجم نمونه مصاحبه
3-10-2) روش نمونهگيري برای مصاحبه
3-10-3) حجم نمونه پرسشنامه
3-10-4) روش نمونهگیری پرسشنامه
3-11) روشهاي تجزيه و تحليل اطلاعات
3-11-1) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات مصاحبه
3-11-2) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه
3-11-2-1) آزمون دو جملهاي
3-11-2-2) تجزيه و تحليل واريانس فريدمن
3-11-2-3) ضريب همبستگي
3-11-2-4) مدل معادلات ساختاري
4-1) مقدمه
4-2) تحلیل محتوای کیفی مصاحبهها
4-2-1) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی فراشناختی
4-2-2) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی شناختی
4-2-3) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی انگیزشی
4-2-4) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی رفتاری
4-2-5) روشهای عمومی ارتقاء هوش فرهنگی
4-3) تحلیل محتوای کمی مقولات مصاحبه با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون
4-3-1) مراحل تکنیک آنتروپی شانون
4-4) تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه
4-4-1)آمار توصیفی پرسشنامه
4-4-2) آمار استنباطي
5-1) مقدمه
5-3) بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمونهاي همبستگی و مدل معادلات ساختاری
5-4) بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمون دو جملهای
5-5) بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمون تحلیل واریانس فریدمن
5-6) ارائه پیشنهادات
5-6-1) پیشنهادات بر مبنای یافتههای تحقیق
5-6-2) پشنهادات براي تحقيقات آتي
5-7) محدوديتهاي تحقيق
فهرست منابع و مأخذ
پیوستها
پیوست 1: پرسشنامه سنجش هوش فرهنگی
تعداد مشاهده: 4616 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 164
حجم فایل:2,168 کیلوبایت
گارانتی بازگشت وجه
کد تخفیف خرید
نماد اعتماد الکترونیکی