خلاصه روش های تدریس فصل هشتم روش های تدریس مستقیم یادسپاری، سخنرانی، نمایش علمی وتلفیقی گزینش و مصا


توضیحات

دانلودفایلpdf

نکات مهم روش تدریس

خلاصه روش های تدریس

فصل هشتم روش های تدریس  مستقیم

یادسپاری، سخنرانی، نمایش علمی وتلفیقی

گزینش و مصاحبه معلمان

آمادگی برای آزمون دانشگاه فرهنگیان

جزوه دانشجویی و دانشگاهی

تعداد صفحات 22

تدریس تلفیقی یک رویکرد آموزشی است که از ترکیب روش ها، ابزارها و استراتژی های مختلف برای ارتقاء فرآیند یادگیری استفاده می کند. این رویکرد تلاش می کند تا با ترکیب روش های سنتی و نوآورانه، نیازهای مختلف دانش آموزان را برآورده سازد و به افزایش تفکر انتقادی، مهارت های ارتباطی و همکاری بین دانش آموزان کمک کند

         مراحل اجراى روش نمايشى

روش نمايشى بر مشاهده و ديدن استوار است روش نمايشى شايد اولين روشى باشد که بشر بکار برده است. روش نمايشى از چهار مرحله تشکيل شده است:

  مرحلهٔ آمادگى

در اين مرحله، معلم بايد هدف از تدريس را دقيقاً مشخص کند و وسايل کار را قبل از اجراى نمايش در کلاس آماده نمايد. او بايد حداقل چندبار قبل از شروع تدريس، وسيله مورد نمايش را بازبينى و با آن تمرين کند تا مطمئن شود که وسيله موردنظر صحيح و سالم است و او آمادگى کار کردن با آن را دارد. بدترين ضربه روانى زمانى به معلم وارد مى‌شود که وسيله مورد نمايش در کلاس کار نکند يا معلم نتواند بدرستى آن را بکار گيرد.

  مرحلهٔ توضيح

قبل از تدريس، معلم بايد هدف‌هاى تعيين شده را به روشنى براى شاگردان توضيح دهد و سپس دقيقاً به توضيح آنچه شاگردان بايد در حين يا پس از نمايش انجام دهند بپردازد، نحوه و علت انجام دادن عمل را توضيح دهد و وسايلى را که ممکن است در ضمن عمل با آن برخورد کند تشريح کند. البته نکات مهم و اساسى بيشتر بايد مورد تأکيد باشد و در ضمن، سؤالاتى که معلم انتظار دارد شاگردان در پايان تدريس پاسخ دهند مطرح شود تا موجب جلب‌توجه شاگردان به نمايش گردد.

  مرحلهٔ نمايش

در اين مرحله، معلم بايد عمليات ضرورى را که به کسب مهارت منجر مى‌شود به شاگردان نشان دهد. او همچنين بايد روش صحيح کار و مراحل آن را نمايش دهد، اگر چه عده‌اى از معلمان و مربيان در هنگام اجرا، مرحله توضيح و مرحله نمايش دادن را در هم ادغام مى‌کنند؛ يعنى هنگام نمايش به توضيح و تشريح آن وسيله مى‌پردازند.

  مرحلهٔ آزمايش و سنجش

پس از اتمام تدريس، بايد چند تن از فراگيران و در صورت امکان، همهٔ آنها عمل را تکرار کنند تا بدين‌ وسيله هم معلم بازخورد تدريس خود را دريافت کند و هم براى شاگردان نکته ابهامى باقى نماند. اين عمل بايد در حضور معلم انجام گيرد؛ زيرا در غياب معلم ممکن است شاگردان اشتباه عمل کنند و در نتيجه، يادگيرى مجدد و صحيح با اشکال مواجه شود؛ زيرا در صورت ايجاد يادگيرى غلط، ابتدا بايد يادگيرى غلط را از بين برد و سپس يادگيرى صحيح را جايگزين آن کرد. بعد از انجام گرفتن عمل توسط شاگردان، معلم بايد سؤالات کتبى يا شفاهى خود را مطرح کند؛ زيرا سؤالات موجب تقويت يادگيرى و تثبيت آن مى‌شود.

فروش باسایت فارسفایل

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » 🔺درسی

تعداد مشاهده: 28 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: PDF

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:430 کیلوبایت

 قیمت : 21,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل