فایل برنامه‌ریزی ورزش های بین دانشگاهی آمریکا

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته تربیت بدنی (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پروژه بررسی  برنامه‌ریزی (ورزش های بین دانشگاهی دانشگاه های آمریکا)
این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

توضیحات:

قالب: Word

تعداد صفحات: 104

مقدمه

مطالب این فصل در دو بخش ارائه می‌گردد. در بخش اول به مبانی نظری تحقیق پرداخته و در بخش دوم، مروری بر خلاصه‌ای از تحقیقاتی که در زمینه تدوین استراتژی توسعه در ایران و جهان صورت گرفته، پرداخته است.

بر این اساس، در مورد برنامه‌ریزی، مطالبی پیرامون تعاریف، مزایا، موانع و مشکلات و انواع برنامه‌ریزی در مورد برنامه‌ریزی استراتژیک، مطالبی شامل تعاریف، ویژگی‌ها، مزایا، اصول، محدودیت‌ها، مشکلات اجرای برنامه‌های استراتژیک و مدل‌های آن و در مورد رسالت، چشم‌انداز، اهداف بلند مدت، عوامل محیطی، استراتژی‌ها و برنامه عملیاتی ارائه می‌شود و نتایج چند تحقیق داخلی و برنامه‌های استراتژیک فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، ورزش دانشگاه کینگ استون لندن، بخش ورزشی دانش ردینگ چین، ورزش بین دانشگاهی کانادا، ورزش دانشگاهی استرالیا، اتحادیه ورزش‌های دانشگاهی نیوزیلند، بخش ورزشی دانشگاه کلارک آتلانتا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه ورزش آمریکا - شهر سان برناردینو، دانشگاه ورزش آمریکا - شهر سان برناردینو، بخش ورزشی دانشگاه هندوستان، بیانیه مأموریت و فلسفه ورزشی دانشگاه بریانت، مجموعه ورزش‌های تفریحی - دانشگاه لوبولا - نیواورلیان، ورزش‌های تفریحی دانشگاه اوهایو، برنامه استراتژیک بخش ورزش­های بین دانشگاهی - دانشگاه میسوری 2005، دپارتمان ورزش‌های تفریحی - دانشگاه بولینگ گرین استیت، بخش ورزشی دانشگاه ایندیانا، بخش ورزشی دانشگاه روئا هامپتین آورده شده است.

2-1 برنامه ریزی

به عقیده جنسن)، برنامه‌ریزی یکی از مؤلفه‌های حیاتی و اساسی مدیریت است و ابزارهای لازم برای ایجاد تغییر در سازمان محسوب می‌شود. برای این واژه، تعاریف گوناگونی ارائه شده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

از نظر «استونر، برنامه‌ریزی یعنی انتخاب اهداف « درست » و سپس انتخاب مسیر، راه، وسیله یا روش درست و مناسب برای تأمین این اهداف ( طیبی و ملکی: 1384).

از نظر بیلو و همکارانش، برنامه ریزی فرآیندی است که سازمان در قالب آن، همه فعالیت ها و تلاش های خود را در مورد وضعیت مورد انتظار، راه رسیدن به آن و چگونگی طی مسیر را در یکدیگر ترکیب کرده و ادغام می کند ( همان منبع).

مول و همکاران، برنامه‌ریزی را مهم‌ترین وظایف مدیریت می‌دانند که مدیران را به بهترین نتیجه مطلوب برسانند (حمیدی، 1385). در مجموع، در مورد برنامه‌ریزی، تعاریف بسیار دیگری نیز وجود دارد که انتخاب و تدوین اهداف صحیح و همچنین شیوه‌های مناسب دستیابی به آن‌ها در اکثر این تعاریف مشاهده می‌شود.


برنامه‌ریزی

برای برنامه‌ریزی، متخصصان از زوایای مختلف، تعاریف متعددی ارائه کرده‌اند که ما در اینجا چند نمونه از آنها را یادآور می‌شویم:

برنامه‌ریزی عبارت است از:

۱ـ تعیین هدف، یافتن و ساختن راه های رسیدن به آن.

۲ـ تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام گیرد.

۳ـ تجسم و طراحی وضعیت مطلوب در آینده و یافتن و ساختن راهها و وسایلی که رسیدن به آن را فراهم کند.

۴ـ طراحی عملیاتی که شیئی یا موضوعی را بر مبنای شیوه‌ای که از پیش تعریف شده، تغییر بدهد.

5- برای دست یافتن به هدف مورد نظر، باید قبل از تلاش فیزیکی یا اقدام به انجام کار، تلاش ذهنی و برنامه‌ریزی کافی صورت بگیرد.

برنامه‌ریزی

2-2 مزایای برنامه‌ریزی 

2-3 موانع و مشکلات برنامه‌ریزی

2-4 انواع برنامه‌ریزی

الف - برنامه‌ریزی راهبردی (استراتژیک)

ب - برنامه‌ریزی عملیاتی

ج - برنامه‌ریزی تخصصی

2-5 برنامه‌ریزی استراتژیک

2-5-1 تعاریف برنامه‌ریزی استراتژیک

2-5-2 ویژگی‌های برنامه‌ریزی استراتژیک

2-5-3 مزایای برنامه‌ریزی استراتژیک

2-5-4 اصول برنامه‌ریزی استراتژیک

2-5-5 محدودیت‌های برنامه‌ریزی استراتژیک

2-6 مدل‌های برنامه‌ریزی استراتژیک

2-6-2 مدل برایسون

2-6-3 مدل دیوید 

2-6-4 مدل DISM

2-6-5 مدل Goal-Based

2-6-6 مدل تایلور

2-6-7 مدل کاربردی طبیبی و ملکی

2-6-8 مدل اسلک

2-6-9 مدل کمیسیون ورزش استرالیا

مرحله دوم - تدوین استراتژی

مرحله سوم- اجرای استراتژی

مرحله چهارم- ارزیابی استراتژی  

2-6-10 مدل SPP

2-7- موضوعات مندرج در برنامه استراتژیک

2-7-1 تدوین بیانیه رسالت (مأموریت)

2-7-2 تدوین بیانیه چشم‌انداز

2-7-3 مقایسه بیانیه‌های رسالت و چشم‌انداز

2-8 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

2-9 اهداف سازمان 

2-10 بررسی عوامل محیطی

2-11 تحلیل SWOT

2-12 تدوین استراتژی

2-12-1 استراتژی‌های WT

2-12-2 استراتژی‌های WO

2-12-3 استراتژی‌های ST

2-12-4 استراتژی‌های SO

2-13 برنامه عملیاتی (اجرایی)

2-14 پیشینه تحقیق

2-14-1 مروری بر پژوهش‌های داخلی

بیانیه چشم انداز کمیته ملی المپیک

استراتژی‌های کمیته ملی المپیک

2-14-2 مروری بر پژوهش‌های خارجی 

2-14-2-1 فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (FISU)

الف) خلاصه گزارش بازبینی استراتژیک فیزو (2005 - 2001)

ب) نواحی فعالیت فیزو

2-14-2-2 بخش ورزشی دانشگاه کینگ استون لندن

استراتژی‌های فعالیت جسمانی و ورزشی دانشگاه کینگ استون

2-14-2-3 بخش ورزشی دانشگاه ردینگ چین

استراتژی‌ها از سال (2007 تا سال 2011)

2-14-2-4 گزارش مأموریت و آرمان ورزش بین دانشگاهی کانادا (2009-2005) بر پایه راهبردی ورزش بین دانشگاهی کانادا 

الف) دستورالعمل‌های استراتژیک 

ب) اهداف تجاری، ارتباطی و بازاریابی

ج) اهداف عملیاتی و مدیریتی (اداری)

2-14-2-5 ورزش دانشگاهی استرالیا (AUS)

اهداف AUS

هدف از تهیه و تدارک منابع مالی

استراتژی‌های کلیدی 

اهداف مدیریتی

استراتژی‌های مهم

 2-14-2-6 اتحادیه ورزش‌های دانشگاهی نیوزیلند (NSNZ)

2-14-2-7 بخش ورزشی دانشگاه کلارک آتلانتا

2-14-2-8 دانشگاه ملبورن

2-14-2-9 دانشگاه ورزش آمریکا - شهر سان برناردینو

2-14-2-10 دانشگاه ورزش آمریکا - هاوارد

مأموریت فعالیت‌های تفریحی ورزشی

مأموریت ورزش‌های درون دانشگاهی

2-14-2-11 بخش ورزشی دانشگاه هندوستان

مأموریت بخش ورزش‌های بین دانشکده­ای دانشگاه هند

2-14-2-12 بیانیه مأموریت و فلسفه ورزش دانش بریانت

2-14-2-13 مجموعه ورزش‌های تفریحی - دانشگاه لویولا - نیواورلیان

2-14-2-14 ورزش‌های تفریحی دانشگاه اوهایو استیت

2-14-2-15 دپارتمان ورزش‌های تفریحی - دانشگاه بولینگ گرین استریت

2-14-2-16 برنامه استراتژیک بخش ورزش­های بین دانشگاهی - دانشگاه میسوری 2005

2-14-2-17 بخش ورزشی دانشگاه ایندیانا

2-14-2-18 بخش ورزش دانشگاه‌های روئا هامپتن

استراتژی‌های ورزش و سلامتی دانشگاه روئا هامپتن

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته تربیت بدنی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 5041 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 104

حجم فایل:400 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل