فایل ارزشیابی مهارت شغلي مدير آموزشگاه

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته مدیریت (کارآموزی_و_گزارشات)
دانلود پروژه ارزشیابی مهارت شغلي مدير آموزشگاه

این فایل با فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

مقدمه                                                                             1

 فصل اول                                                       3

1 ) توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن ؛                       3

 1/1 ) آشنایی با مفهوم سیستم و انواع آن ( سیستم های باز و بسته و کارکردهای آن ها )؛        4

 2/1 ) آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهای سازمانهای رسمی و غیررسمی ؛        9

 3/1 ) شناسایی سبک های مدیریتی، آشنایی با اصول مدیریت و کاربرد آنها ؛                                   13

 فصل دوم                                                                 22

2 ) توانایی تشخیص مفهوم مدیریت آموزش و کارکردهای آن                 22

1/2 ) شناسایی : مفهوم آموزش و آموزشهای رسمی و غیررسمی سازمان نیافته ؛       24

 2/2 ) شناسایی ویژگی های آموزش های فنی و حرفه ای و شناسایی نقش سازمان                  25

آموزش فنی و حرفه ای در نظام آموزشی کشور ؛

 3/2 شناساییی مفهوم مدیریت آموزشی و اصول آن، جایگاه مدیریت آموزشی در                   30

آموزشگاههای فنی و حرفه ای و آشنایی با اصول مدیریت آموزشی و کارکردهای آن؛

 

فصل سوم                                               32

توانایی اجرای مقررات و آیین نامه های موسسات کارآموزی ؛               32


شناسایی : ویژگی ها، قوانین و مقررات تأسیس ؛                                   34

 فرایند اخذ مجوز ؛                                                          35

 اصول اجرای مقررات وآییم نامه های تأسیس آموزشگاههای فنی و حرفه ای        37

 آشنایی با مسایل و مسئولیت های حقوقی مدیریت آموزشگاه.     38

3 ) قوانین و مقرّرات تأسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای : 40

 
فصل چهار                                                                         41

توانایی برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه ها ؛       41

 1 . 4 ) دوره های اجرائی قابل اجرا در آموزشگاه ؛              42

 2 . 4 ) اصول تشخیص و انتخاب کار در آموزشی آموزشگاه ؛           45

 3 . 4 ) فرآیند برنامه ریزی آموزشی استاندار مهارت آموزشگاه ؛            46

 4 . 4 ) اصول تدوین اهداف کلی و جزئی دوره آموزشی آموزشگاه ؛        53

 5 . 4 ) اصول تحلیل محتوای دوره آموزشی آموزشگاه ؛           54

 6 . 4 ) اصول تأمین امکانات آموزشی آموزشگاه ؛             55

 7 . 4 ) اصول مدیریت بر اجرای دوره های آموزشی آموزشگاه.           56

 

فصل پنجم                                                58

توانایی ارزشیابی از دوره های آموزشی ؛                              58

 شناسایی :                                                                      59

 اصول ارزشیابی جامع و فراگیر ( ارزشیابی پایانی، نظرسنجی از فراگیر و مدرس)؛                  59

 اصول ارزشیابی از اثربخشی آموزشی.                                  60

 

فصل ششم                                                       72

1 ) پایه های اساسی آیین نگارش ؛                                           73

 2 ) مقررات مکاتبات اداری ؛                                       73

 3 ) اصول استناد به قوانین و مقررات ؛                                    77

 
فصل هفتم                                                                              79

توانایی برقراری روابط انسانی ؛                                                      79

 - مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل دهنده آن ؛                                   80

-  عوامل موثر ارتباطی ؛                                                           80

-  موانع ارتباطی ؛                                             82

 - اصول برقراری روابط انسانی ؛                                                 84

 - آشنایی با اصول روان شناسی عمومی ؛                                             86

 - آشنایی با جامعه شناسی عمومی.                                                       91

 فصل هشتم                                                       93

1 ) اصول مقدماتی حسابداری عمومی ؛                                               94

 2 ) مراکز مالی و اداری مرتبط با آموزشگاه ؛                                        100

 3 ) تعرفه های آموزشی ؛                                                                101

 4 ) درآمد و هزینه ها ؛                                                       103

 5 ) اصول نظارت بر امور مالی آموزشگاه.                                          105

 فصل نهم                                                              107  

توانایی پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت کار ؛                  107

 1 ) حوادث شغلی و علل بروز آنها ؛                                                       108

 2 ) بهداشت محیط کار با وسایل ایمنی و بهداشت کار وکاربرد آنها ؛                 109

 3 ) شناسایی اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و حفاظتی                              111  

 بهداشت کار؛

4 ) عوارض جانبی و اصول انجام کمک های اولیه                        113

 5 ) آتش سوزی و اصول انجام آتش نشان ؛                                                    116

6) منابع و ماخذ                                                                            127

مقدمه :

 تغییر ساختار زندگی اجتماعی از زندگی گروهی و محدود خانوادگی و ایلی و قبیله ای به زندگی در جوامع گسترده و متنوع در نهادها و سازمان ها با تکالبف و وظایف مختلف افراد و ایفای نقش انسانها در فرآیند اداری سازمان ها و نهاد به عنوان یک عضو از هزاران و میلیونها عضو باعث به وجود آمدن کارکردهایی در درون سیستم های سازمانی گردید و امروزه شاهد صدها اداره و سازمان و نهاد و موسسه و شرکت و ... هستیم که هر کدام با هدف ایفای بخشی از نیازهای اساسی و غیراساسی درصدد تأمین نیازهای متنوع و سیری ناپذیر انسانی در دنیای خاکی تحت عنوان ادامه زندگی تشکیل یافته اند و خود اعضای این تشکل ها در عین تأمین نیاز دیگران خود نیز از موهبت و امتیاز زندگی برخوردارند و روابط و مناسبات و رویکردها و کارکردها و نگرش ها و گرایش ها و انتظارات و توقعات و تکالبف و وظایف و ایفای نقش و برنامه ریزی و سازماندهی و نظارت و کنترل و ارزیابی ها و حتی شکل گیری و حیات و انحلال و تغییر هویت محتوایی و یا تقویت و توسعه حوزه کاری آنها همه و همه تحت عنوان آشنایی مدیریت مفهوم و تبیین می شود و خود مدیریت دارای پیچیدگی ها و شرایط و مقتضیات پیچیده و گوناگونی است که از زمان شکل گیری سازمان ها و نهادها تعاریف و وظایف و حیطه و شرح وظایف و فلسفه و معانی فراوانی برای مفهوم مدیریت به صورت نظریه و تئوری و مبانی و نحوه اجرا و محاسن ومعایب آورده اند. و امروزه مدیریت آنچنان اهمیت و اثربخش است که اگر همه مبانی و امکانات و بودجه و نیروی انسانی لازم در گردش و اداره مجموعه ای مهیا و برقرار باشد اما مدیریت و رهبری سازمان دارای دانش و معرفت مدیریت نباشد.

 علیرغم همه مقدمات و حتی اقبال از محصولات و کارکردها به زودی جایگاه خود را از دست خواهد داد. و برعکس اگر مجموعه ای فاقد امکانات لازم و منابع و مأخذ اولیه و فرآیند درونی سازمان هم آشفته و برون داد و نتایج و محصولات و تولیدی تقاضا و مقبولیت لازم را نداشته اما مدیریت آن دارای تدابیر رهبری و توانایی لازم در اداره همه جانبه مجموعه و عالم به شرایط و مقتضیات زمانی و مکانی باشد. با اتخاذ اصول و روش های و متدها و سازماندهی های خاص و بکارگیری از عوامل انسانی در ساعات خاص برای مقام و منزلت خاصی باشد. به زودی شاهد اوج و شکوفایی مجموعه و جذب و جلب دیگران و توسعه و رشد فرآیند درونی سازمان و مجموعه در تولید و توزیع و ارائه خدمات و نیز رضایت شغلی کارکنان و بهره وری درونی سازمان و تأثیرگذاری در اجتماع می گردد. به همین دلیل در این گزارش به بخشی از تعاریف و زمینه ها و عوامل و کارکردهای درونی و بیرونی مدیریت در سازمانها و تشکل ها می پردازیم.

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته مدیریت (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 4913 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 103

حجم فایل:697 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل