فایل بررسي و مقايسه خلاقيت كودكان اجتماعي و انزواطلب حدود سني 8 ساله

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پایان نامه بررسي و مقايسه خلاقيت كودكان اجتماعي و انزواطلب حدود سني 8 ساله


این پروپوزال کامل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


 فصل اول :

 مقدمه

کلیات ( بیان مساله )

 اهمیت و ضرورت مساله

 اهداف تحقیق

 فرضیات تحقیق

تعاریف عملیاتی متغیرها

 فصل دوم :

یادگیری خلاق

 تحریک نیمکره های مغز

 گسترش دامنه فعالیت مغز

 حافظه

 شناخت حافظه

 حافظه در تشبیه

 حافظه و عضله

 حافظه و انبار

 ارتباط و مکالمه

 تفاوت های فردی در صفات اجتماعی مختلف

 مبادلات کلامی

 آفرینندگی

 توانایی ها آفریننده

 ویژگی های افراد آفریننده

 آفرینندگی و هوش و استعداد تحصیلی

 روش آموزش آفرینندگی

 فصل سوم :

 روش تحقیق

 جامعه

حجم  نمونه

 ابزار گردآوری اطلاعات

  داده های خام نمرات اجتماعی و انزوا و خلاقیت

 نمودار شماره 1 فراوانی کودکان منزوی و اجتماعی

 محاسبه ضریب همبستگی خلاقیت کودکان منزوی و اجتماعی

 نمودار پراکنش

 محاسبه T استیودنت برای ارزیابی خلاقیت

 تحلیل آماری نتایج T

 محاسبه آماری پرسشنامه خلاقیت تورنس

 محاسبه خلاقیت تورنس به روش آلفای کرونباخ

 

 فصل چهارم :

 تجزیه و تحلیل یافته ها

 تحلیل توصیفی یافته ها

 تحلیل نموداری یافته ها

 تحلیل استنباطی یافته ها

 تحلیل آلفای کرونباخ

 اعتبار و روایی ابزار گردآوری اطلاعات

 فصل پنجم :

 نتیجه گیری

 محدودیت ها و مشکلات تحقیق

 پیشنهادات

 منابع و مأخذ

 ضمائم و پیوست ها (خلاقیت تورنس)


مقدمه :

 خلاقیت اصطلاح و واژه اغی است که امروزه در محافل علمی و آموزشی و دانشگاهی و کارگاهی و حتی اذهان عموم مردم کاربرد فراوانی دارد.

فراوانی این کاربرد و استفاده از این اصطلاح به موقعّیت فعلی و رشد و ترقّی و پیشرفت جامعه، مربوط می شود. البته این بدان معنی نیست که در سال های گذشته خلاقیت وجود نداشته است زیرا زمینه های پیشرفت و توسعه و رشد و تعالی در عرصه های مختلف که امروزه شاهد هستیم در گذشته پی ریزی شده است.

اما آنچه که در حال حاضر احساس می شود یک نیاز عام و عمومی است ولی در گذشته این اصطلاح و واژه بصورت خاص در میان عدّه ای از فرهیختگان و نخبگان مشهود بود. زیرا این عدّه خاص در دانشگاه ها و مراکز علمی کارهای بدیع و نو خلق می کردند ولی امروزه شاهد خلاقیت بسیار جدید و بدیع یک کارگر ساده در کارخانه یا یک کشاورز در تولید یک محصول خاص یا یک گاودار در تربیت و اصلاح نژاد یک دام و یا یک معلّم در ابداع روش جدید تدریس و مطالعه و یا یک تولید کننده در تولید قطعات صنعتی و یا یک خانه دار در طرز استفاده از مواد غذایی و حفظ و نگه داری از آنها هستیم. و این امر در هر حال حاضر باعث توجّه عده زیادی از دسته های مختلف شغلی و عملی هم شده است.

خلاقیت بیانگر فرآیندی است که طی آن درک کامل و همه جانبه از یک موضوع پدیده و بازیابی آن در درک زوایای ناپیدا و کشف روابط میان مفاهیم و تجزیه و تحلیل داده ها در فضایی از ابداع و نوجویی بوجود می آید (شجری 1379)

تعریف کلی خلاقیت شامل عناصر و پارامترهای چندی است که اولاً خلاقیت یک فرآیند و جریان است و در ضمن در طی فرایند اطلاعات و آگاهی کامل از موضوع که به درک کامل اشاره شده وجود دارد در کنار این آگاهی کامل بازیابی و بازشناسی همه فرایند پدیده یا موضوع در ذهن همراه با زوایا و عناصر مجهول و کشف روابط آن و نیز تجزیه و تحلیل داده ها در هر بخش در انگیزه و فضایی از ابداع و اختراع امر خلاقیت را محقق می سازد.

در این گزارش که به موضوع خلاقیت پرداخته ایم به مقایسه این امر در میان کودکان اجتماعی و منزوی حدود سنی 8 ساله اقدام شده است، هر چند از همان آغاز پاسخ این سئوال روشن است که خلاقیت کودکان انزوا طلب و اجتماعی چگونه است؟ ولی باید غافل نبود که گاهی کودکان انزوا طلب اتفاقاً به دلیل خلاقیت و در فکر فرو رفتن به خاطر موضوعی منزوی شده اند و باید دقت کافی بعمل آید که در این تحقیق به زمینه های این موارد اشاره شده است.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3958 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 71

حجم فایل:909 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل