چکیده.........................................8 فصل اول(کلیات تحقیق):مقدمه ......10 بیان مساله...........................................12 اهمیت و ضرورت تحقیق...........................................13 اهداف تحقیق........................................................14 فرضیه تحقیق............................................................14 متغیرهای تحقیق.........................................................15 تعاریف عملیاتی. .........................................................15 فصل دوم( مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش): مبانی نظری.................................................18 سابقه تاریخی تربیت.................................................20 علم تربیت..............................................................20 وظیفه تربیت.....................................................21 اگر تربیت نباشد......................................................23 دامنه و قدرت نفوذ تربیت........................................23 عوامل مورد بحث در تربیت.....................................24 فایده و لزوم تربیت...................................................25 جنبه ی فردی........................................................26 جنبه ی اجتماعی...............................................26 جنبه اقتصادی..................................................27 جنبه ی سیاسی..................................................28 جنبه ی فرهنگی...........................................28 جنبه ی معنوی............................................29 لزوم تربیت.................................................29 عاملان تربیت..................................................31 اهمیت خانواده از نظر تربیت.....................................31 عالی ترین شکل تربیت......................................35 وسعت دامنه ی بحث در خانواده................................36 ساختار نظریه ی اتکینسون....................................36 کارایی نظریه ی اتکینسون........................42 رفتار و انگیزه ی پیشرفت.......................................47 نظریه ی مورای.................................48 ویژگی های افراد پیشرفت گرا......................................51 بررسی پژوهش های انجام یافته................................53 پیشینه ی پژوهش..............................................61فصل سوم (روش شناسی)روش تحقیق.........................................63جامعه مورد مطالعه....................................63حجم نمونه...............................................63روش نمونه گیری..............................................63ابزار اندازه گیری....................................................64روش آماری مربوط به فرضیه...................................66فصل چهارم (یافته ها و تجزیه تحلیل داده ها ) فصل پنجم ( بحث و نتیجه گیری ) بحث و نتیجه گیری..........................................76 محدودیت ها........................................................78 پیشنهادات.............................................................79 پیوست..............................................81 منابع و ماخذ........................................104 چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه های فرزند پروری در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهرستان قزوین است. در این راستا فرضیه های زیر مطرح شدند: 1)ا بین انگیزه و پیشرفت و شیوه فرزند پروری رابطه معنی داری وجود دارد . 2) بین شیوه اقتدار طلبی و شیوه فرزند پروری رابطه وجود دارد. و 3) .بين آزادي طلبي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد. 4) بين سلطه جويي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد. جامعه مورد مطالعه در تحقیق حاضر عبارتند از دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهرستان قزوین است که صد نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که آزمون انگیزه پیشرفت وشیوه ی فرزند پروری بر روی آنها اجرا گردید. نتایج بدست آمده حالی از آن است که بین انگیزه و پیشرفت و شیوه ی فرزند پروری رابطه معنی داری وجود ندارد همین طور بین شیوه اقتدار طلبی و انگیزه پیشرفت هم رابطه ای وجود ندارد . و همين طور در فرضيه سوم كه بين آزادي طلبي و انگيزه پيشرفت تحصيلي رابطه معني داري وجود دارد زيرا كه ضريب همبستگي بدست آمده بزرگتر از ضريب همبستگي جدول در سطح معني داري 5% قرار دارد و همين طور در فرضيه چهارم كه بين سلطه جويي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد چون ضريب بدست آمده از ضريب جدول با درجه آزادي 99 در سطح معني داري 5% كوچكتر است فرضيه تحقيق مورد تائيد قرار نگرفته و بين انگيزه پيشرفت و سلطه جويي رابطه معني داري وجود ندارد.
تعداد مشاهده: 3205 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 96
حجم فایل:554 کیلوبایت