مقاله ارزیابی نقش مدیریت شهری در ارتقاء و کیفیت گردشگری داخلی: مطالعه موردی شهر جدید اندیشه
این مقاله پژوهشی به بررسی نقش مؤثر مدیریت شهری در ارتقای کیفیت گردشگری داخلی با مطالعه موردی شهر جدید اندیشه میپردازد. با استفاده از روشهای کمی و تحلیلهای آماری پیشرفته، تأثیر شاخصهایی مانند کیفیت خدمات و زیرساختهای شهری، حکمرانی مشارکتی و خدمات الکترونیک بر جذب گردشگر داخلی سنجیده شده است. این تحقیق منبعی ارزشمند برای مدیران شهری، برنامهریزان گردشگری و پژوهشگران حوزه توسعه شهری و گردشگری پایدار محسوب میشود.
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش تحقیق
جامعه آماری و نمونه
ابزارهای گردآوری اطلاعات
روش گردآوری دادهها
معرفی روش تجزیه و تحلیل دادهها
3. مبانی نظری
مفاهیم کلیدی پژوهش
نظریهها و مدلهای مرتبط
نتایج پژوهشهای گذشته و ارتباط با پژوهش حاضر
چارچوب نظری پژوهش
4. یافتههای تحقیق
4-1. توزیع و خلاصهسازی دادهها بر اساس معیارهای اصلی
4-2. تحلیل فرضی پرسشنامه با آزمون فریدمن
4-3. تحلیل عاملی اکتشافی مقدماتی
5. تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق
5-1. ارزیابی مدل اندازهگیری (تحلیل عاملی تأییدی)
5-2. آزمون فرضیههای تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری
5-3. تحلیل رگرسیون برای پیشبینی ارتقاء گردشگری
6. بحث و نتیجهگیری
7. منابع
چکیده
هدف این پژوهش، ارزیابی نقش مدیریت شهری در ارتقاء و بهبود کیفیت گردشگری داخلی در شهر جدید اندیشه است... یافتهها نشان میدهد که متغیر "کیفیت خدمات و زیرساختهای شهری" با بیشترین میانگین رتبه (5.81) مهمترین عامل در ارتقاء گردشگری از دیدگاه پاسخدهندگان است.
1.مقدمه
حوزه و حیطه علمی گردشگری داخلی و مدیریت شهری از جمله مباحثی است که در سالهای اخیر به دلیل نقش محوری در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرها، مورد توجه فزایندهای قرار گرفته است (Akkoyunlu & Yilmaz, 2021: 120). امروزه، گردشگری نه تنها به عنوان یک فعالیت تفریحی، بلکه به مثابه یک صنعت پویا و پیشران توسعه، در برنامهریزیهای کلان ملی و محلی گنجانده میشود.
دانلود مقاله، مدیریت شهری، گردشگری داخلی، کیفیت خدمات، شهر جدید اندیشه، توسعه پایدار گردشگری، شهر هوشمند، برنامهریزی شهری، ارتقای گردشگری، مقاله پژوهشی
تعداد مشاهده: 7 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 19
حجم فایل:1,873 کیلوبایت
گارانتی بازگشت وجه
کد تخفیف خرید
نماد اعتماد الکترونیکی